با حضور استان‌های مختلف کشور دایر شد؛
اولین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان اردبیل با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف کشور در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۷۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 10 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل گشایش یافت، از 31 استان کشور شرکت‌ها، گروه‌ها و هنرمندان حوزه صنایع دستی و گردشگری حضور پیدا کرده و در بیش از 148 غرفه توانمندی‌هایشان را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه که از امروز تا 23 مردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اردبیل برای بازدید علاقمندان دایر است برای اولین بار در کشور با قابلیت حوزه سه‌گانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک نمایشگاه ملی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه که شرکت‌کنندگان از 31 استان کشور و چندین شرکت گردشگری خارجی توانشان را در 148 غرفه به نمایش گذاشتند، شامل 66 غرفه صنایع دستی از استان‌های مختلف کشور و 30 غرفه نیز ظرفیت‌های صنایع دستی استان اردبیل بوده و در کنار این غرفه‌ها 30 غرفه نیز برای معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری سطح کشور اختصاص یافته است.

در این نمایشگاه ملی غرفه‌هایی نیز به نمایش توانمندی‌های شرکت‌های خصوصی، خدمات مسافرتی، گردشگری و جاذبه‌های گردشگری توسط ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها اختصاص یافته تا نسبت به معرفی و شناساندن آثار اقدام کنند.

از کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان، نخجوان و ترکیه در قالب 9 غرفه شرکت‌کنندگان به معرفی توانمندی شرکت‌های خدمات مسافرتی گردشگری و هتل‌های خود اقدام کرده و 10 غرفه نیز به سرمایه‌گذاران فعال گردشگری در سطح استان با هدف معرفی پروژه‌های گردشگری افتتاح شده و یا در حال ساخت اختصاص پیدا کرده که سه غرفه شامل قابلیت‌ها و ظرفیت‌های میراث فرهنگی استان اردبیل است.

از بخش‌های جالب این نمایشگاه اختصاص 30 غرفه اختصاص یافته به محصولات صنایع دستی استان اردبیل شامل تمام رشته‌های بومی صنایع دستی همچون محصولات چرمی، معرق، سفالگری، منبت چوب، تراش سنگ‌های قیمتی، نیمه قیمتی، نگارگری، ورنی‌بافی، گلیم‌بافی و ... است که صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی آن را در معرض دید علاقمندان گذاشتند تا زمینه آشنایی بیشتر مردم با این محصولات فراهم آید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار