سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بر اساس تفاهم امضا شده با اداره کل غله استان اردبیل سالانه هزار و 364 نفر نانوا و خباز در استان اردبیل آموزش می‌بینند.
کد خبر: ۷۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 09 August 2015
یونس ممی‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بر اساس ماده 23 قانون نظام صنفی کشور سازمان فنی و حرفه‌ای با شرکت مادرتخصصی بازرگانی تفاهمنامه‌ای را به امضا رسانده تا آموزش نانوایان و مهارت‌آموزی آنها به انجام برسد.

وی یادآور شد: در این تفاهمنامه که امسال سال آخر آن است در استان اردبیل نیز بین فنی و حرفه‌ای و اداره کل غله تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده است تا همه ساله هزار و 364 نفر در کل استان آموزش دیده و مهارت لازم را کسب کنند.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: این آموزش‌ها در 15 حرفه در بخش نانوایی برای شاغلان این بخش به انجام می‌رسد که امیدواریم با استقبال خود خبازان و نانوایان زمینه این آموز‌ش‌ها و ارتقای مهارت‌ها بیش از گذشته فراهم آید.

ممی‌زاده با اشاره به اینکه بیش از 50 ساعت آموزش برای شاغلان این حوزه به صورت اجباری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: متقاضیان با معرفی اتحادیه نانوایی و غله به فنی و حرفه‌‌ای معرفی می‌شوند تا در دوره‌های تعیین شده شرکت کنند.

این مسئول گفت: بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی برای افرادی که موفق به کسب امتیاز لازم شوند گواهینامه رسمی صادر می‌شود که این گواهینامه مهارتی زمینه خوبی را برای ارتقای مهارت و توانمندی نانوایان در حوزه ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر فراهم می‌آورد.

سرپرست اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل ادامه داد: ما از سال 89 بر اساس این تفاهمنامه به تعهداتمان عمل می‌کنیم و امسال در آخرین سال اجرای این تفاهمنامه سعی داریم تا در صورت نیاز برگزاری این دوره‌های آموزشی و مهارتی را تمدید کنیم.

ممی‌زاده بیان کرد: الزامی بودن و اجباری بودن این آموزش‌ها برای نانوایان و شاغلان در ترغیب آنها بسیار تاثیرگذار بوده تا با یادگیری آموزش‌ها و مهارت‌ها بتوانند امر آموزش را انجام دهند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار