در اولین جلسه آموزشی پیشگیری از حریق در اراضی ملی، معاون منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب، خواستار کمک های مردمی جهت جلوگیری از آتش گرفتن مراتع شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ 06 May 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، اولین جلسه آموزشی پیشگیری از حریق در اراضی ملی به ریاست  مهندس افعرنژاد معاون عمرانی فرمانداری؛ دهیاران؛ اعضا شورای شهر و معاونت منابع طبیعی در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

 در این جلسه سیروس نجفیان زاده معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب گفت : با توجه به بارش های حدود ۹۰۰ میلیمتری که امسال داشتیم، یکی از بالاترین بارش ها برابر با استان‌های مازندران و گلستان بوده است و باید طوری برنامه ریزی کنیم که سطح جنگل ها را از دست ندهیم.

 نجفیان زاده در ادامه تصریح کردند: مسئله ای که باعث می شود سطح جنگل های ما کاهش پیدا کند مسئله آتش سوزی است، انسان برای ادامه حیات به سه گزینه اکسیژن، هوا و آب نیاز دارد و جنگل هایی که ما در اختیار داریم به طور مستقیم و غیرمستقیم سهم بسیار مهمی در زندگی ما دارند.

 نجفیان زاده در خصوص مقابله با آتش سوزی که در منطقه اتفاق می‌افتد گفتند: در آتش سوزی نیاز به هیچ وسیله ای نیست و فقط نیروی نفری میتواند کمک بیشتری کنند، زمانی که آتش سوزی اتفاق بیافتد، بعد از گزارش دادن و اعزام نیروهای منابع طبیعی به نزدیک ترین جنگل در منطقه، ۲۰ دقیقه زمان لازم است و در بعضی مناطق دور تا دو ساعت این زمان پیش می رود، لذا انتظار داریم با نیروی های مردمی و ارسال به موقع گزارش ها، از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کنیم.

 نجفیان زاده در مورد ابزار جدید برای اطفاء حریق در منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشتند : ابزارهای جدید برای اطفاء حریق وجود دارد، بعنوان مثال دستگاهی داریم که با بنزین فعال می‌شود و تولید باد می‌کند که در سال اول به مبلغ ۲ میلیون تومان خریداری شده و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دارای ۵ دستگاه از این دستگاه ها هستند که در جنگل ها و آتش سوزی های بحرانی از آن استفاده می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار