رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز با اشاره به اعلام بارندگی در روزهای یازدهم و دوازدهم فرودین‌ماه گفت: نیروهای آتش‌نشانی در نقاط مختلف شیراز در حال آماده‌باش برای دو روز آینده هستند.
کد خبر: ۷۳۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ 31 March 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدهادی قانع با اشاره به اعلام بارندگی در روزهای یازدهم و دوازدهم فرودین‌ماه اظهار داشت گفت: نیروهای آتش‌نشانی در حال آماده‌باش برای دو روز آینده هستند و با خودرو و تجهیزات در نقاط مختلف شهر مستقر هستند.محمدهادی قانع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اعلام بارندگی در روزهای یازدهم و دوازدهم فرودین‌ماه اظهار داشت گفت: نیروهای آتش‌نشانی در حال آماده‌باش برای دو روز آینده هستند و با خودرو و تجهیزات در نقاط مختلف شهر مستقر هستند.
وی با اشاره به وقوع سیل در شیراز در روزهای پنجم و ششم فرودین‌ماه از انجام 800 عملیات آتش‌نشانی در این دو روز خبر داد و عنوان کرد: قبل از وقوع حادثه سیل دروازه قرآن نیروهای آتش‌نشانی در مابقی نقاط شهر در حال انجام عملیات نجات خودروها در زیرگذرها و کنارگذرها و غیره بودند و در 3 ساعت ابتدایی وقوع سیل در دروازه قرآن 80 مورد عملیات توسط نیروهای آتش‌نشانی پشتیبانی شد و 50 نفر از آتش‌نشانان با  17 دستگاه خودرو سنگین در دروازه قرآن مستقر شدند و به امدادرسانی پرداختند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به تشکیل کمیته بحران در این سازمان بعد از وقوع حادثه دروازه قرآن، خاطرنشان کرد: بلافاصله کلیه نیروهایی که در شیفت استراحت بودند فراخوانده شدند و علاوه بر این 200 نیروی داوطلب آتش‌نشانی در کمپ‌های اسکان مسافران مستقر شدند و حتی از کمک و تجربیات نیروهای بازنشسته نیز استفاده شد.
وی اعلام کرد: برای تسریع در کار امدادرسانی نیروهای آتش‌نشانی شیراز 72 ساعت متوالی تغییر شیفت ندادند و همه برای امدادرسانی در نقاط مختلف شهر پای کار بودند. قانع با بیان اینکه در روز اول وقوع سیل شهروندان 3 هزار تماس با سامانه 125 داشتند که منجر به انجام بیش از 300 مورد عملیات شد، گفت: در روز پنجم فرودین‌ماه نزدیک 200 آتش‌نشان در نقاط مختلف شهر با 62 خودرو عملیاتی و 13 خودرو پشتیبان در حال انجام عملیات امدادرسانی بودند و 30 نفر گرفتار در سیلاب را نجات دادند.
وی با بیان اینکه در روز ششم فرودین‌ماه به دلیل حجم بالای آبگرفتگی و سیلاب عملیات‌های ما گسترده‌تر شد و نیروهای آتش‌نشانی موفق به نجات 200 نفر از سیلاب شدند، افزود: در روز ششم فرودین‌ماه 3500 تماس با سامانه 125 داشتیم که منتهی شد به بیش از 500 عملیات در شهرک سعدی، بلوار شهید وفایی، خیابان آبخوان و بلوارهای منشعب به آن، بلوار سرداران، میدان نصر، خیابان ولی عصر، کوی طلاب و غیره شد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز بیان کرد: در روز ششم فرودین ماه 300 پرسنل آتش‌نشانی با 83 خودرو عملیاتی و 23 خودرو پشتیبان آتش‌نشانی درگیر انجام عملیات بودند.
وی خاطرنشان کرد: در روزهای هفتم، هشتم  و نهم فرودین‌ماه نیز نیروهای آتش‌نشانی برای رفع آبگرفتگی معابر، شستشوی خیابان‌ها و غیره در کنار دیگر نیروهای امدادرسان حضور داشتند.

برچسب ها: آتش نشانی ، آماده باش ، سیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار