با بهره برداری از تونل انرژی خیابان سعدی مسیر چپگرد این خیابان در مرکز شهر مشهد بازگشایی شد و در اختیار ترافیک قرار گرفت.
کد خبر: ۷۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 06 August 2015
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در مراسم بازگشایی این خیابان و بهره برداری از تونل انرژی میدان سعدی گفت: ساخت تونل انرژی از وظایف این شرکت نیست ولی به علت تداخل آن با تجهیزات ایستگاه قطارشهری در این میدان ساخت تونل به شرکت قطارشهری مشهد واگذار شد.

کیانوش کیامرز افزود: عملیات عمرانی این تونل در بازه زمانی 9 ماه به اتمام رسید.

وی گفت: طول مسیر تونل انرژی میدان سعدی 500 متر است که با 35 میلیارد ریال اعتبار تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

او با اشاره به محدودیت ترافیکی 9 ماهه در خیابان سعدی برای ساخت این تونل ادامه داد : این تونل خیابان دانشگاه را به خیابان سنایی متصل کرده است.

وی در خصوص ایستگاه قطارشهری واقع در میدان سعدی نیز گفت: این ایستگاه آخرین ایستگاهی است که سقف آن پوشانده و دستگاه حفاری تونل قطار شهری از آن خارج می شود.

او با بیان اینکه تا کنون 14 کیلومتر از مسیر 14.5 کیلومتری خط دوم قطارشهری مشهد حفاری شده افزود: تا پایان سال جاری حفاری این خط به پایان می رسد.

عملیات حفاری مسیر 14،5 کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی توسط دو دستگاه تی.بی.ام از تیر ماه 1390 آغاز و تاکنون حدود 14 کیلومتر آن حفر شده است.

عملیات اجرایی خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 24 کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می دهد از اسفند ماه گذشته آغاز شده و اینک مراحل ساخت ایستگاه ورودی دستگاه حفاری در ضلع شمال شرقی میدان فردوسی در دست انجام است.

مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم که قرار است از خواجه ربیع آغاز و با عبور از میدان شهدا با امتداد به سوی حرم مطهر رضوی از ضلع شمالی حرم عبور کرده و به قلعه ساختمان و جاده سرخس منتهی شود به پایان رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار