معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به موافقت شورای امنیت ملی برای بازگشایی مرز خسروی گفت: این شرط لازم است، اما کافی نیست و برای بازگشایی مرز خسروی جهت تردد کاروان های زیارتی، طرف عراقی هم باید اعلام آمادگی کند.
کد خبر: ۷۲۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱ 02 March 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،محمدابراهیم الهی تبار ، با بیان اینکه در حال حاضر تردد در مرز خسروی برای بازرگانان برقرار است، گفت: پیگیری ها برای بازگشایی مرز خسروی جهت تردد کاروان های زیارتی است که سازمان حج و زیارت تردد زوار از این مرز را منوط به موافقت شورای امنیت ملی کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته شورای امنیت ملی سرانجام با تردد زوار از این مرز موافقت و این تصمیم خود را به وزارت کشور اعلام کرد و از آنجا نیز به سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.

الهی تبار تصریح کرد: در حال حاضر با کسب این مجوز، سازمان حج و زیارت باید با طرف عراقی خود رایزنی کرده تا بتواند شرایط تردد زوار از این مرز را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: موافقت شورای امنیت ملی برای تردد زوار از مرز خسروی شرط لازم است، اما کافی نیست و برای تردد زوار از این مرز نیازمند اعلام آمادگی طرف عراقی هم هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با اشاره به قابلیت های بالای مرز خسروی، گفت: این مرز بین المللی کوتاهترین مسیر برای تردد زوار به سمت عتبات عالیات است و امیدواریم با اعلام آمادگی طرف عراقی بتوانیم تردد کاروان های زیارتی از این مرز را در ایام مختلف سال شاهد باشیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار