فرمانده پایگاه طریق القدس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از شناسایی توانمندی ها و استعداد های بخش کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷ 03 August 2015
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، علی محمودی افزود:به زودی فعالیت 9 کارگروه تخصصی در تمام عرصه های کشاورزی در مناطق مختلف این استان شروع می شود.

وی گفت: بسیج تخصصی با تمام توان برای تبدیل تهدیدها به فرصت تلاش می کند ، اگر بسیجیان روزی در خاک ریزها و سنگرها مشغول جنگ و نبرد با دشمن بودند امروزه باید در سنگر تخصصی تولید و خودکفایی و رساندن میهن اسلامی به امنیت غذایی و قطع وابستگی از واردات محصولات کشاورزی ایفای نقش کنند.

استان اردبیل با داشتن حدود‪ ۷۰۰‬هزار هکتار اراضی قابل کشت و توان تولید بیش از سه میلیون تن انواع محصولات دامی ، زراعی و باغی یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است.

وجود قابلیت های کشاورزی ، جمعیت فعال در این بخش ، جریانات آبی ، نزولات جوی و شرایط آب و هوایی لزوم سرمایه گذاری های مناسب برای بهره برداری بهتر از این قابلیت ها را دوچندان کرده است.

استان اردبیل با دارا بودن ‪ ۴/۴‬درصد اراضی زراعی کشور رتبه اول را در تولید عدس و راندمان تولید کلزا ، رتبه دوم در تولید سیب زمینی ، رتبه سوم در تولید دانه های روغنی و رتبه چهارم کشور در تولید محصول پنبه را دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار