معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد گفت: حمایت و مشارکت‌های مردمی نقشی مؤثر در جهت گسترش خدمات بهداشتی و تحقق عدالت درمانی در چهار دهه انقلاب اسلامی داشته است.
کد خبر: ۷۰۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰ 24 January 2019

محمدعلی جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد در نشست تصویب موسسه خیریه بیمارستان‌های افشارو شهید رهنمون گفت: حمایت و مشارکت‌های مردمی نقشی مؤثر در جهت گسترش خدمات بهداشتی و تحقق عدالت درمانی به‌ ویژه در چهار دهه انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: بهبود، جهت‌دهی و ساماندهی خدمات حوزه سلامت مهم‌ترین علت تشکیل مؤسسات خیریه در بیمارستان‌ها است.

جعفری حضور خیرین را در بهبود و ارتقای خدمات سلامت مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب، حمایت‌های مردمی و تشکیل سمن‌های سلامت‌ محور در جهت تأمین و تجهیز مراکز درمانی، نقشی مؤثر در ایجاد عدالت درمانی و تحقق اهداف والای جامعه پزشکی داشته است.

توسعه واحد‌های بیمارستانی و درمانی با حمایت خیران
وی با اشاره به اقدامات چهل‌ ساله انقلاب در حوزه‌های بهداشتی و درمانی اظهار کرد: گسترش خدمات بهداشتی در طول چهار دهه انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و مشارکت‌های مردمی نقشی بی‌بدیل در فرآیند توسعه واحد‌های بیمارستانی و درمانی داشته است.

جعفری افزود: تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران بی‌بضاعت، بیماران خاص و نیازمند و تقویت و توسعه برنامه‌های حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر رویکرد دیگر این مؤسسات از بدو تأسیس بوده که این مهم همچنان نیازمند همراهی است.

وی تعامل و ارتباط بین بخشی سازمان‌های سلامت‌محور را رویکرد دیگر این سمن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: این ارتباط می‌تواند ارتقاء سلامت در ابعاد فرهنگی، بهداشتی و درمانی را در بین آحاد مردم به دنبال داشته باشد.

نمایندگان مؤسسات خیریه نیز در صحبت‌های خود مهم‌ترین هدف تشکیل انجمن‌های خیریه درون بیمارستانی را تکمیل خدمات دولت در حوزه‌هایی که کمتر به آن‌ها توجه شده است عنوان و رویکرد خود را منطبق بر سازمان‌دهی و نیازسنجی خدمات پزشکی موردنیاز شهروندان برشمردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار