مسئول پایگاه انتقال خون ملایر از اهدای خون توسط 4 هزار و 73 نفر در شهرستان ملایر در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 02 August 2015

مسئول پایگاه انتقال خون ملایر از اهدای خون توسط 4 هزار و 73 نفر در شهرستان ملایر در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فارس؛ محمد زند اکبری  اظهار کرد: شهروندان ملایری در طول سال با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان نسبت به اهدای خون خود برای نیازمندان اقدام می‌کنند.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 4 هزار و 724 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون مراجعه کرده‌اند که بعد از معاینه پزشک و انجام آزمایش توسط 4 هزار و 73 نفر از این تعداد خون، اهدا شده است.

مسئول پایگاه انتقال خون ملایر تصریح کرد: در چهار ماه نخست امسال، یک‌میلیون و 832 هزار و 850 سی سی خون توسط شهروندان ملایری به پایگاه انتقال خون ملایر اهدا شده است.

زنداکبری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از شهروندان برای اهدای خون و با هدف کمک به همنوعان نیازمند شب‌های قدر را انتخاب می‌کنند، افزود: بیشترین مراجعات ما در شب‌های قدر بوده است.

وی با بیان اینکه در طول سال معمولاً 6 هزار اهداکننده خون در شهرستان داریم، خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد اهداکنندگان خون در سال جاری مربوط به مردان با رده سنی 30 تا 50 بوده‌ است.

مسئول پایگاه انتقال خون ملایر با بیان اینکه خون‌های اهدایی در شهرستان ملایر علاوه بر تأمین نیاز شهرستان به دیگر نقاط استان همدان صادر می‌شود، گفت: نهاوند و در صورت نیاز تویسرکان و همدان از خون‌های اهدایی شهرستان ملایر استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین گروه مراجعین برای اهدای خون گروه‌های مثبت هستند، افزود: بیشترین نیاز بیماران به خون گروه o+ است.

زنداکبری با اشاره به فعالیت پایگاه انتقال خون ملایر از سال 88 یکی از عمده مشکلات این پایگاه را کمبود نیرو دانست و خاطرنشان کرد: این پایگاه استانداردهای لازم را از هر نظر دارد اما نیازمند دستگاه‌های جدید و به‌روزتر هستیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار