امام جمعه جهرم عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به حادثه ناگوار سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد تهران که کشته شدن 10 دانشجو را به همراه داشت، اذعان کرد: این دانشجویان قربانی بی‌تدبیری برخی از مسوولان شدند.
کد خبر: ۶۹۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 28 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر جهرم با گرامی‌داشت سالروز حماسه 9 دی اظهار داشت: مردم انقلابی ایران اسلامی در 9 دی 88 بلوغ سیاسی و اجتماعی خود را نشان داده گرامی‌داشت این روز در واقع برگزاری جشن بصیرت انقلابی مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم جهرم یک روز زودتر و در هشتم دی ماه به میدان آمده و همگامی خود با نظام و انقلاب را به منصه ظهور گذاشتند، افزود: مردم نشان دادند که به عمق این پیام رهبر کبیر انقلاب رسیدند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

به گفته امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه فتنه 88 جنگ و دعوای سیاسی نبود و در اصل معاندت عده‌ای با ارزش‌ها، اعتقادات و اصل نظام بود که به بیداری امت نقش بر آب شد.

وی اضافه کرد: مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور خود در حماسه 9 دی اثبات کردند هر کس بخواهد مقابل دین‌شان بایستد محکم و استوار برابر او ایستادگی می‌کنند.

خطیب جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه گاهی اوقات برخی از منکرات در شهر اتفاق می‌افتد که چنانچه جلو آن گرفته نشود باید منتظر فراگیر شدنش بود، گفت: با فساد و منکراتی که هنوز فراگیر نشده می‌توان به راحتی مقابله کرد اما چنانچه بی‌اعتنایی شود جمع کردن آن سخت است.

وی خواستار مقابله با منکرات پیش از فراگیر شدن آن شد و تاکید کرد: توقع داریم مسوولان قضایی با برخورد قاطع اجازه بروز و رواج اینگونه معضلات در جامعه را نداده و هر چه سریعتر جلو آن گرفته شود.

امام جمعه جهرم همچنین با اشاره به نمایش اقتدار نیروهای سپاه پاسدارن به ویژه تیپ نیروی مخصوص المهدی(عج) جهرم در رزمایش پیامبر اعظم12 در خلیج فارس، گفت: رزمندگان اسلام در تیپ المهدی(عج) بارها در رقابت با ارتش‌های جهان درخشیده و این بار نیز در رزمایش پیامبراعظم(ص) مانند همیشه قدرت و عظمت خود را نشان دادند.

مدبر با تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ابراز داشت: 10سال سکان‌داری در قوه قضاییه در اوج علمیت و فقاهت در کارنامه آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌درخشد.

وی ادامه داد: این عالم مجاهد دریایی از علم و فقاهت بود و در حالی که ظرفیت آن را داشت به عنوان یک مرجع تقلید مطرح شود اما خدمت به مردم را ترجیه داد و در این مسیر جز خوبی چیز دیکری نداشت.

عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به حادثه ناگوار سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد تهران که کشته شدن 10 دانشجو را به همراه داشت، اذعان کرد: این دانشجویان قربانی بی‌تدبیری برخی از مسوولان شدند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد که روزگاری از لحاظ مالی قدرتمندترین نهاد کشور بود اکنون حال و روز خوشی ندارد، تصریح کرد: واحدهای دانشگاهی به ویژه در شهرستان‌ها با اعمال شاقه دانشگاهشان را مدیریت می‌کنند.

مدبر با اشاره به اینکه مشکلات مالی باعث بروز معضلات عدیده در دانشگاه‌ها شده است، گفت: چه اصراری است که در تمام شهرها واحدهای دانشگاهی وجود داشته باشد؛ این در حالی است که می‌توان با ادغام آن‌ها بسیاری از مشکلات را حل کرد.

خطیب نمازجمعه جهرم همچنین به برگزاری دوره خادمیاری رضوی در جهرم نیز اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی خادمیاران رضوی روز گذشته با حضور 600 نفر در جهرم شد و این توفیق برای حاضران به وجود آمد تا بتوانند به عنوان خادم امام رضا(ع) در طول سال فعالیت داشته باشند.

وی به روز بزرگداشت نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و از افتخارات نظام را مبارزه با بی‌سوادی دانست و خاطرنشان کرد: هنوز 8 هزار نفر بی‌سواد در جهرم وجود دارد که باید با همت عالی بی‌سوادی را ریشه کن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار