رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد:
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در نشست تقدیر از عوامل تئاتر آزادراه بیان داشت: تفاوت جامعه‌ای بدون هنر و جامعه‌ای سراپا هنرمندانه در کالبد سنگین بی روح و یا کالبدی پویا و سرزنده مشهود است.
کد خبر: ۶۹۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 27 December 2018

نشست تقدیر از عوامل تئاتر آزادراه با حضور غلامعلی سفید، ونوس عامری و الهه جورابی از اعضای شورای اسلامی شهر، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و حجت‌ الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون‌ های مساجد یزد در محل تالار فیروزه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برگزار شد.

غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست در خطاب به عوامل تئاتر آزادراه بیان داشت: کار شما یک تغییر روش بود، تغییر روشی که در ترویج افکار حسینی و پاسداشت رشادت های کربلا کم نظیر بود و جای خالی آن در جامعه به شدت احساس می شد.

عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با قدردانی از عوامل این تئاتر، اظهار داشت: شما به زیباترین شکل ممکن راهی را برگزیدید که در آن اندیشه ها و باورهایتان را اجرا می کنید. شما در این نمایش با عمق معنوی باورهایتان و از منظر نگاه زیبای اندیشمندانه و هنرمندانه خود به نحوی روایت گر حوادث کربلا بودید که در عمق درک و فهم شهروندان نشست و این مهم را می توان از روند افزایشی استقبال شهروندان در شب های اجرا مشاهده نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه هنر روحی است که در کالبد زندگی دمیده می شود، تصریح کرد: هنر یک معجزه است. هنر مملو از احساس و درک و فهم است که به طور مستقیم مخاطب خود را درگیر می کند. تفاوت جامعه ای بدون هنر و جامعه ای سراپا هنرمندانه در کالبد سنگین بی روح و یا کالبدی فعال، پویا، پرشور و سرزنده مشهود است. این کار فرهنگی هنری که از متن قوی نیز برخوردار بود حمایت های مضاعف متولیان فرهنگ و مسئولان را از هنرهای نمایشی در پی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست با بیان اینکه فضای فرهنگی ما دچار انشقاق شده است، عنوان کرد: ما در فضای فرهنگی نتوانستیم تمام جامعه را درگیر و مخاطب خود قرار دهیم. گزینش هایی که در زمینه فرهنگ و هنر قرار می دهیم برای ما موفقیتی ندارد. اگر قرار است اتفاق خوبی در جامعه ما بیفتد باید آن رویداد همگانی باشد.

گرجی با تقدیر از مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و قدردانی از عباس ملازینلی رئیس این سازمان در مشارکت و برگزاری این تئاتر، بیان داشت: تئاتر آزادراه از جمله فعالیت های فرهنگی و هنری بود که در راستای تولید مخاطب و جذب تمامی اقشار مختلف جامعه توانست نقش قابل توجهی ایفا کند. استقبالی که از این تئاتر صورت گرفت در تاریخ تئاتر یزد کم نظیر بود.

گفتنی است نمایش آزادراه در قالب یک نذر فرهنگی و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و کانون فرهنگی هنری حضرت رقیه(س)، روایت یک ماجرای پرتکرار با تم معنوی بود که داستان آن توسط حامد حکیمی نوشته شده و حمیدرضا شهامتی نیز طراحی و کارگردانی این اثر را بر عهده داشت. در این نمایش بازیگرانی همچون علی دهقان ‌پور، هادی آخوند زاده، سهیلا عسکری و پریا حکیمی به ایفای نقش می‌ پرداختند.

منبع: تابناک
برچسب ها: یزد ، تابناک یزد ، تئاتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار