توضیح یکی از مدیران قبلی دانشگاه علوم و تحقیقات:
رئیس سابق دانشکده محیط زیست و انرژی دانشگاه علوم و تحقیقات می‌گوید: از سال 87، مباحث مربوط به ایمن‌سازی مسیر‌های تردد شیب‌دار در واحد علوم تحقیقات در دستور کار قرار داشت و طرح‌های مناسبی هم در دستور کار قرار گرفت، اما هر بار با تغییر مدیران در دانشگاه آزاد این پروژه‌ها به دست فراموشی سپرده شد.
کد خبر: ۶۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵ 26 December 2018

**از سال 87 بحث ایمن‌سازی علوم تحقیقات مطرح شد

به گزارش «تابناک تهران»؛ مجید عباسپور، که سال‌ها در واحد علوم تحقیقات در سمت‌های مختلف مدیریتی حضور داشته است در مورد علل بروز فاجعه واژگونی اتوبوس در واحد علوم تحقیقات به ایرناپلاس می‌گوید: سال 87، بحث‌هایی در مورد ایمن‌سازی مسیر، مورد بررسی قرار گرفته و خیلی جدی پیگیری شد. در آن موقع مطالعاتی انجام شد. یکی از آن مطالعات این بود که در مسیر، مونوریل ایجاد شود.

وی ادامه داد: متخصصان آن زمان، مونوریل را به علت شیب زیاد امکان‌پذیر ندانستند، ولی ایجاد اتوبوس برقی امکان‌پذیر بود. از همین رو مطالعات انجام شد و مقدمات فراهم و مسیر خط روشن شد و پروژه به مناقصه هم گذاشته شد و حتی برنده آن هم تا جایی که به خاطر دارم مشخص شد.

عباسپور با بیان اینکه متاسفانه این اقدامات با تغییر و تحولات دانشگاه آزاد در زمان آقای احمدی نژاد مواجه شد و کل پروژه‌ها از جمله اتوبوس‌‎ برقی خوابید افزود: در اواسط سال 92 نیز باز مدیریت عوض شد. البته من دیگر مسئولیت اجرایی در علوم تحقیقات نداشتم ولی اطلاعات را به مسئولان جدید منتقل کردم.

**پروژه تله‌کابین از سال 92 کلید خورد

در آن زمان معاونت عمرانی دانشگاه نیز بررسی‌هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که تله‌‌کابین ایجاد شود. هدف اجرای این پروژه علاوه بر انتقال دانشجویان، اهداف تفرجی و توریستی هم بود. البته یک نکته را باید ذکر کرد که در ساخت و سازهای دانش آزاد تنها هتل است که در ارتفاع حدود 1800 متر ساخته شده است. و این انتقاد که گفته می شود فاجعه ای که در دانشگاه آزاد رخ داده پیامد ساخت و ساز در ارتفاع بالای 1800 متر است صحیح نیست.

رئیس سابق دانشکده محیط زیست و انرژی واحد علوم تحقیقات تاکید کرد: اجرای طرح تله کابین خیلی جدی دنبال شد و حتی برای تعداد کمی از دانشجویان که دچار ترس از ارتفاع هستند و نمی‌توانند از تله‌کابین استفاده کنند قرار بود تعدادی ون در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تا جایی که اطلاع دارم حتی واگن‌ها، طرح تله کابین خریدار و خط نیز آماده راه اندازی بود گفت: حتی قرار بود پرسنل راهبری تله‌کابین نیز از بین کادر حفاظتی مجموعه آموزش ببیند اما مجدد در سال 96 پس از تغییر تحولات مدیریتی، دوباره همه چیز تغییر کرد و به دست فراموشی سپرده شد.

**چرا کل نظام دانشگاه آزاد با عوض شدن مدیران تغییر می‌کند

عباسپور تاکید کرد: گلایه من این است که با توجه به تغییرات سیاسی، حتی اگر مدیریت دانشگاه تغییر می‌کند اشکالی ندارد اما چرا مدیری که می‌آید از مدیران سابق کسب اطلاع نمی‌کند.

وی با طرح این سوال که آیا امکان‌پذیر است رئیس دانشگاه شریف از بیرون دانشگاه انتخاب شود. گفت: فردی را به عنوان رییس دانشگاه می‌گذارند که سال‌ها در دانشگاه بوده زیر و بم دانشگاه را می‌داند و مشکلات را می شناسد.

عباسپور با بیان اینکه زمانی که دانشگاه آزاد تاسیس شد طبیعی است که باید همه کمک می‌کردند ولی بعد از 30 و چند سال خود دانشگاه مسئول دارد، اعضای هیئت علمی دارد و نیروی انسانی با سابقه دارد گفت: چرا وقتی مدیریت تغییر می‌کند، باید همه تغییر کنند و از بیرون یک عده بیایند که هیچ اطلاعی از شرایط ندارند و بعد برای بروز چنین فاجعه ای عذر و بهانه تراشی می‌کنند؟

اظهارات عباسپور در حالی است که به گفته خانم امانی، عضو شورای شهر تهران، اتوبوس حادثه دیده از 6 سال پیش از رده خارج بوده است.

برچسب ها: علوم و تحقیقات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار