کد خبر: ۶۹۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹ 25 December 2018

احتراماً، در پاسخ به گزارش «دسته گل جدید شهرداری» که در آن خبرگزاری منتشر شده و به جهت تنویر افکار عمومی، پاسخ ذیل ارسال می‌گردد. انتظار می‌رود این جوابیه این منطقه در همان بخش منتشر شود.

به اطلاع شهروندان محترم می‌رساند، سازمان بسیج شهرداری تهران به عنوان متولی نصب و نگهداری تصاویر و تمثال شهدا در معابر، طی نامه شماره ۷۰۹۳۲۱/۵۱۷ مورخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ از حوزه‌های تابعه خواسته تا تابلو و تمثال‌های آسیب دیده را شناسایی و به سازمان بسیج اعلام نمایند تا سازمان مذکور پس از برداشت نسبت به اصلاح آن اقدام نمایند که برای اجرای این فرایند زمان بندی‌های لازم صورت گرفته است. مطابق با مکاتبات و احصاء مشخصات تصاویر آسیب دیده و با هدف حفظ حرمت خانواده معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصاویر آسیب دیده و مخدوش در سطح معابراصلی و میادین جمع آوری شده است. لازم به ذکر است این اقدامات در همان سال ۹۴ در دوره مدیریت شهری قبلی صورت گرفته و دردوسال اخیر هیچگونه اقدام جدیدی انجام نشده است.
در منطقه ۱۷ تهران که به دارالشهدا مشهور است، حفظ شعائر دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافع حرم و آتش نشان را در دستور کار قرار داد و تصاویر در اشکال مختلف نظیر سردیس، تندیس، تابلو در سطح محدوده نصب شده که می‌توان از نصب سردیس برادران شهید حسنی، ماکت هلی کوپتر و سردیس شهید مایلی، نقاشی دیواری تمثال شهدای آتش نشان، نقاشی دیواری شهدای برخی شهدای دفاع مقدس نظیر برادران شهید کربلایی نام برد.
از سویی دیگر در تصویر منتشر شده در متن گزارش، به دیوار دبیرستان پسرانه پیامبراعظم (ص) در خیابان ابوذر اشاره شده که در تمامی سال‌های گذشته مزین به هیچ تصویری از شهدای گرانقدر نبوده و اکنون با بسترسازی لازم، به محیطی زیبا، جذاب و متناسب با فرهنگ و هویت منطقه ۱۷ تبدیل شده است. همچنین در نمای مدارس شاخص منطقه نظیر دبیرستان هیئت امنایی آزادگان در میدان ابوذر، توسط شهرداری منطقه ۱۷، تصاویری از شهدای گرانقدر مدافع حرم احمداعطایی، اصغرفلاح پیشه، محمد حمیدی، مسعود عسگری، علی یزدانی، محمدحسین مرادی در ضلع جنوب و تصاویری از شهدای دفاع مقدس در دیگر اضلاع، نقاشی و تصویرسازی شده است.
با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از سازمان بسیج شهرداری تهران، سازمان مذکور در حال تامین اعتبار لازم جهت تعویض و اصلاح تمثال‌های مذکور مبارک شهدا در معابر و سردر منازل شهدا ست که به زودی روند اجرایی آن به صورت متمرکز و با هدایت سازمان مذکور آغاز خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار