کولانی فرماندار چرداول
چرداول ورودی عتبات عالیات به استان ایلام است مردمی که حماسه ماندگار آنها در اربعین سال گذشته در استقبال و بدرقه مهمانان و زائران امام حسین (ع) به یادماندنی است.
کد خبر: ۶۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 30 July 2015

به گزارش تابناک  ایلام، پرویز کولانی پیش از ظهر امروز در مراسم واگذاری اسناد علوی به مردم چرداول اظهار داشت: چرداول سرزمین فاتحان میمک است، سرزمینی که دلاورمردان و شیرزنانی را در قالب 187 شهید، 528 جانباز و 89 آزاده سرافراز و 7 جاوید الاثر را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

فرماندار چرداول گفت: مردم این دیار با دستان خالی و سلاح‌های سبک اما با غیرت مثال‌زدنی کمر دشمن بعثی را شکستند. مردمی که هشت سال برای دفاع از کیان ایران اسلامی غیرتمندانه خانه و کاشانه خود را ترک نکردند و آبرومندانه مرزداری کردند.

وی ادامه داد: چرداول سرزمین قهرمانان و فاتحان میمک بوده، مردمی که سابقه کارزارشان با رژیم طاغوت و استقامت و پایداری آنان در پیروزی انقلاب نقشی بی‌بدیل است. اینجا سرزمین مردمانی است که در تمام صحنه‌های انقلاب با حضور پرافتخار خود را ثابت کردند، به عنوان مثال در همه‌پرسی قانون اساسی بیش از 98 درصد و در استقرار نظام جمهوری اسلامی بیش از 99 درصد و در همه انتخابات‌ها حضوری پرشور داشتند.

این مسئول اضافه کرد: چرداول ورودی عتبات عالیات به استان ایلام است مردمی که حماسه ماندگار آنها در اربعین سال گذشته در استقبال و بدرقه مهمانان و زائران امام حسین (ع) به یادماندنی است.

کولانی تصریح کرد: شهرستان چرداول دارای 4 بخش و 5 شهر با 70 هزار نفر جمعیت است. استعدادهای کم‌نظیری در شهرستان چرداول وجود دارد که مهم‌ترین آن نیروی انسانی کارآمد آن است.

فرماندار چرداول گفت: آوازه نخبه‌پروری مردم نه تنها در سطح ملی بلکه فراتر از مرزها بوده و چرداول دارای یک ظرفیت مطلوب در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و دامپروری است.

وی ادامه داد: چرداول دارای رودخانه‌های فصلی و دائمی بوده و حدود 56 هزار هکتار اراضی داشته که مردم به امر کشاورزی پرداخته و از این طریق امرار و معاش می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: شهرستان چرداول دارای موقعیت مناسبی بوده و در مسیر جاده ترانزیتی غرب به جنوب کشور و راه کربلا قرار داشته و این مزیت مهمی برای این شهرستان محسوب می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار