اگر باطری اصلی لپ‌تاپ شما مشکل‌دار شده است و شما قصد خرید باطری اصلی دارید پس نیاز است این مطلب را دنبال کنید تا خرید مناسب و دقیقی انجام دهید؛ چراکه در حال خرید قلبی برای لپ‌تاپ خود هستید.
کد خبر: ۶۶۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 26 July 2015
در ابتدا حتما باید مشخصات فنی باطری مورد نیاز را در نظر داشته باشید. برای آگاهی از این اطلاعات می‌توانید برچسب پشت باطری را مطالعه کنید یا به وب‌سایت سازنده لپ‌تاپ خود مراجعه کرده و نوع باطری مناسب را جستجو کنید.

گزینه‌های مهم در انتخاب باطری عبارت‌اند از:

نوع: باطری‌های استاندارد در انواع NiCad (نیکل کادمیوم)، NiMH (نیکل هیدرید فلز) و ion-Li (یون لیتیوم) تولید می‌شوند.

تولیدکننده: بعضی از دستگاه‌های الکترونیکی قابل‌حمل صرفا از باطری‌های یک تولیدکننده خاص استفاده می‌کنند. قبل از خرید حتما درباره این مسئله تحقیق کنید و همین‌طور مطمئن شوید که باطری موردنظر شما در انحصار شرکت سازنده لپ‌تاپ نبوده و به‌صوت جداگانه قابل خریداری است.

 ولتاژ: این ویژگی در باطری‌های مختلف بسیار متنوع است و دقت در انتخاب باطری با ولتاژ مناسب، اهمیت زیادی دارد.

 توان الکتریکی: این ویژگی با واحد میلی‌آمپر سنجیده می‌شود و بسته به نوع باطری و لپ‌تاپ مقادیر متنوعی دارد.

 ضمانت و خدمات پس از فروش: در هنگام خرید باطری حتما از بین انواعی که ضمانت معتبر داشته و قابل‌اطمینان هستند، انتخاب کنید. در صورت داشتن چندین گزینه، خرید باطری‌هایی با ضمانت طولانی‌تر ارجحیت دارد. به‌این‌ترتیب اگر بعد از خرید باطری با مشکلی روبه‌رو شوید می‌توانید به‌راحتی آن را تعویض کرده یا مرجوع کنید.

 قیمت: با توجه به تنوع زیاد باطری و عواملی مثل تعداد موردنیاز، اندازه و سال تولید لپ‌تاپ، قیمت آن نیز بسیار متغیر است، پس حتما از فروشگاه‌های مختلف قیمت مدل انتخابی خود را بپرسید تا به قیمت مناسب دست پیدا کنید.

 شارژ اولیه: بعد از خرید باطری جدید در صورت وجود دستورالعملی برای شارژ اولیه آن در دفترچه راهنمای محصول، به‌دقت مراحل پیشنهادی را دنبال کنید. در غیر این صورت بهتر است باطری را به مدت ۲۴ ساعت زیر شارژ بگذارید.

 بازیافت باطری قدیمی: باطری‌های قابل شارژ حاوی مواد سمی و خطرناکی هستند. به همین دلیل از انداختن باطری کهنه در زباله‌های خانگی یا نگه‌داشتن آن در منزل خودداری کرده و آن را براساس دستورات تولیدکننده بازیافت کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار