مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری هیئت امنای مساجد در زمان برگزاری مجالس ترحیم، مجالس را به گونه‌ای سازماندهی و برنامه‌ریزی کنیم تا در وقت مردم صرفه‌جویی شود.
کد خبر: ۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶ 21 February 2015
به گزارش خبرگزاری ایکنا،حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل، پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه در جلسه مسئولان و مدیران تبلیغات اسلامی اردبیل در محل این اداره کل، گفت: ما بر این باوریم که در مجالس ترحیم و محافل می‌توان ۲۰ دقیقه قرائت قرآن، ۳۰ دقیقه مداحی و حداکثر ۳۰ دقیقه سخنرانی را به گونه‌ای منظم و به ترتیب برگزار کرد تا هم در وقت مردم و هم در امور مربوط به خانواده و بستگان متوفیان صرفه‌جویی شده و مردم نیز معذب نباشند.
وی افزود: نظیر این کار را قادر شدیم در مجالس تسلیت گفتن به خانواده‌های متوفیان در اعیادی همچون فطر، قربان و عید نوروز انجام دهیم به طوری که با تجمیع کردن این مجالس در مساجد برجسته محلات قدیمی اردبیل از برخی پراکنده عمل کردن در این حوزه کاسته‌ایم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: فعالان حوزه قرآنی به‌ویژه قاریان ما باید با حضور مناسب در مجالس عزاداری و هیئت‌های مذهبی پیام‌های قرآنی را به شکل زیبا و آراسته به مخاطبان منتقل کنند تا بخشی از انتقال مفاهیم و مبانی به شکل مناسب اتفاق بیفتد.
ستوده عنوان کرد: ما در بخش تربیت حافظان قرآن وضعیت مناسبی داریم به طوری که ۲۰ نفر از حافظان در حد ۲۰ تا ۲۴ جزء قرآن کریم را حفظ کرده و در مسابقات کشوری برای این استان موفقیت کسب کردند.
این مسئول ضرورت پیوستگی حضور و فعالیت اساتید را در همراهی با نسل دوم و سوم انقلاب یادآور شد و ادامه داد: ما خوشحال هستیم که امروز در مجالس و محافل قرآنی در گروه‌های سنی نوجوانان و جوان افرادی مشتاقانه حضور پیدا کرده و سعی می‌کنند توان‌شان را به رخ بکشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل فعالیت موسسات قرآنی را به شکل مستمر و موفقیت‌آمیز یادآور شد و تصریح کرد: در ۲ سال اخیر به دلیل کاهش اعتبارات حوزه قرآنی و تخصیص منابع برای شورای عالی قرآن که مسئولیت آن را فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عهده دارد کمترین تامین منابع را شاهد هستیم به طوری که با این شرایط تنها یک سوم برنامه‌های قرآنی در سال‌جاری اتفاق افتاده و ما نتوانستیم آنگونه که مطلوب و مورد نظر بوده در این زمینه اقدام مفید و موثری را انجام دهیم.
ستوده در مورد تکریم چهره‌های قرآنی گفت: در سطح ملی از ۲ نفر از اساتید استان اردبیل در قالب چهره‌های قرآنی تکریم و تجلیل شده و برای سال آینده نیز از موسوی به‌عنوان چهره پیشکسوت و فعال علوم قرآنی و همچنین بهزاد هژبری به‌عنوان نخبه قرآنی تجلیل خواهد شد.
وی وضعیت ترویج و ترغیب دانش‌آموزان و دانشجویان را برای حضور در فعالیت‌‌های قرآنی یادآور شد و افزود: همان طوری که یک‌هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در استان در کمال توانمندی و گستردگی فعالیت می‌کنند انتظار این است که در عرصه علوم قرآنی نیز این پیوستگی در فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه و دقت‌نظر قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رصد فعالیت‌های قرآنی را در کنار تلاش برای انتقال مفاهیم و مبانی مطلوب‌تر یادآور شد و عنوان کرد: جلسات و محافل انس با قرآن باید بیش از این توسعه پیدا کند و با گستردگی بسیار زیاد خروجی کارها را با مطلوبیت بیشتر شاهد باشیم.
ستوده در پایان ضرورت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ قرآنی و علوم مرتبط را در فضای مجازی و سایبری ضروری خواند و گفت: امیدواریم محافل ترتیل‌خوانی و تفسیر قرآن کریم بیشتر از این ترویج پیدا کرده و رونق بگیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار