تابناک هرمزگان- دکتر میرزا علی نظرنژاد مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان  با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین (ع)  از تشدید نظارت های بهداشتی بر  اماکن مذهبی ، مساجد و تکایا در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 17 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان گفت: از آنجایی که عدم رعایت موازین بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات  در مساجد، تکایا و هیئت ها می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با غذا به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد، لازم است؛ به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماری های مرتبط با آب و غذا  و در راستای حفظ سلامت جامعه، تشدید نظارت های بهداشتی بر اماکن و مراکز مورد نظر در دستور کار واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان قرار گیرد  و تیم های بهداشت محیط از مساجد ، هیئت ها و مکان های طبخ غذاهای نذری بازدید به عمل آوردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان توصیه هایی نیز به شرح ذیل برای متولیان هیئت های مذهبی بیان داشت.

-مواد غذایی پخته شده در محیط آشپزخانه و یا صحن مساجد در مدت طولانی نگهداری نشود و ترجیحا در کمتر از دو ساعت توزیع و مصرف شود.

-در هنگام توزیع غذا ، خادمین از راه رفتن روی سفره خودداری کرده ونظافت و بهداشت صحن مساجد و محل های برگزاری مراسم رعایت شود.

-افرادي كه در ماه محرم در حسینیه ها و مساجد اقدام به طبخ و عرضه مواد غذايي مي كنند علاوه برسابقه كار بايد داراي كارت معاينه پزشكي نيز باشند.

-ازظروف يك بار مصرف بی رنگ و شفافبراي موادغذايي سردو مرطوب مناسب هستند ولي براي مواد غذايی

-هرگونه پخت و پز باید در مکانی دارای شرایط بهداشتی صورت گیرد.
شایسته است مدیر هیئت نسبت به معرفی محل به مرکز بهداشت اقدام و درخواست بازدید و اخذ مشاوره و تائیدیه بهداشتی نماید.

-رعایت اصول بهداشت فردی به ویژه کوتاه نگه داشتن ناخن ها، شستشوی مرتب دست ها و استفاده از روپوش کار مناسب توسط دست اندر کاران طبخ و توزیع غذا ضروری می باشد.

-مسئولین تهیه مواد اولیه باید از سالم و بهداشتی بودن مواد اولیه مصرفی اطمینان داشته باشند و آنها را از محل های معتبر خریداری و یا از افراد معتبر و شناخته شده به عنوان نذورات قبول نمایند. در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعاً مرکز بهداشت شهرستان را در جریان قرار دهند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار