مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فقط برخی از مدارس تخصصی قرآن در سال تحصیلی گذشته فعالیت داشتند.
کد خبر: ۶۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 22 July 2015
محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به فعالیت مدارس تخصصی قرآن، گفت: دو هزار و 300 مدرسه تخصصی در مقطع ابتدایی داریم که این مدارس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هستند و فعالیت خود را به صورت تخصصی در حوزه آموزش قرآن دنبال می‌کنند.
مسیب‌زاده افزود: تفاوت مدارس تخصصی قرآن با مدارس عادی در این است که در مدارس تخصصی قرآن مدیران و معلمان اجازه دارند دو تا شش ساعت در هفته به صورت فوق برنامه به آموزش قرآن بپردازند در حالی که در مدارس عادی این اتفاق نمی‌افتد و آموزش قرآن در مدارس عادی فقط در همان ساعت رسمی درس قرآن انجام می‌شود.
وی درباره نحوه فعالیت مدارس تخصصی قرآن در سال تحصیلی گذشته گفت: سال گذشته دو تا شش ساعت آموزش قرآن در مدارس تخصصی را به صورت متمرکز مجوز ندادیم بلکه این اختیار را به مدارس تخصصی قرآن دادیم تا از ظرفیت خود استفاده کرده و به آموزش تخصصی قرآن بپردازند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: برخی از مدارس تخصصی قرآن در سال تحصیلی گذشته از ظرفیت خود برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان استفاده کردند و برخی از مدارس نیز استفاده نکردند.
وی یادآور شد: همچنین، کتاب‌هایی که از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ویژه مدارس تخصصی قرآن تألیف شده بود در برخی از مدارس استفاده شد اما در برخی از مدارس تخصصی به دلیل عدم تأمین اعتبارات لازم از این کتاب‌ها استفاده نشد و آموزش تخصصی قرآن در این مدارس دنبال نشد.
مسیب‌زاده در پایان گفت: درست است که ساعت آموزش قرآن در مدارس تخصصی قرآن دو تا شش ساعت بیشتر است و البته برخی از مدارس نیز به دلیل کمبود اعتبارات این ساعت اضافه برای آموزش تخصصی قرآن را سال تحصیلی گذشته ندارند اما نکته‌ای که در فعالیت مدارس تخصصی قرآن اهمیت دارد این است که تمامی کادر آموزشی از جمله، مدیر، معاون و معلمان این مدارس قدری قرآنی‌تر هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار