تابناک هرمزگان- بمناسبت گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي  و با هنر و شروع هفته دولت ، داريوش باقر جوان در مسجد جامع شهرستان ميناب قبل از خطبه هاي نماز جمعه گزارش عملكرد در حوزه كاري راهداري و حمل و نقل جاده اي ارائه نمود .
کد خبر: ۶۴۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 26 August 2018

 به گزارش تابناک هرمزگان، مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان ضمن تبريك به مناسبت هفته دولت كه يادآور فداكاری های فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب اسلامی و احياء كننده روزهای پر شور خدمتگزاری شهيدان رجايی و باهنر استبه بررسی مسائل و مشكلات و همچنين گزارش عملكرد راهداري و حمل نقل جاده ای استان هرمزگان پرداخت.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان ابراز نمود اگر ما بخواهيم جاده ها را به شكل فيزيكي و با حضور پليس كنترل كنيم كار سختي در پيش رو خواهيم داشت و تلفات تصادفات بيشتر خواهد شد .

لذا هوشمند سازي جاده ها يكي از ماموريتهای است كه در حوزه اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان و شهرستانها در دستور كار قرار گرفته است . نصب دوربين ها و تجهيزات كنترل سرعت و تردد شمارها و دستگاههاي توزين در حال حركت از مواردي هستند كه مي تواند حفظ كننده زير ساختهاي جاده ها براي نسل های آينده باشند.

وي در ادامه گفت: جاده هاي ما جاده هاي امني براي افرادي كه قانونمند هستندو با نصب فناوري its و سيستم هاي هوشمند جاده اي و ساير ادوات و تجهيزات ،جاده هاي نا امني براي افراد قانون گريز كه بخواهند تحرك غير اصولي و غير قانوني در جاده داشته باشند خواهد بود و به مصداق حديث سفينه افرادي كه تمكين مي كنند وقوانين و مقررات را رعايت مي كنند نه تنها خودشان را بلكه ساير مردمي را كه در جاده ها تردد مي كنند از مخاطره حفظ مي كنند.

باقر جوان در ادامه گفت: در بخش سرمايه گذاري اين اداره  كل از ظرفيتهاي خوب و مناسبي در بحث اشتغال زايي و سرمايه گزاري برخوردار است ، از جمله مجتمع هاي خدماتي رفاهي كه در طول جاده ها در حال ساخت و ساز و بهره برداري هستند ، ما الگوي ساده و كم هزينه اي براي كساني كه علاتمند هستند در اين زمينه سرمايه گذاري كنند در نظر گرفته ايم ومي توانيم همكاري لازم را با اداره كل منابع طبيعي در جهت تخصيص زمين داشته باشيم .

 همچنين در بحث تبليغات و تابل هاي تبليغاتي اگر كساني هستند كه علاقمند به سرمايه گذاري باشند با احداث پلهاي عابر پياده در محورها و محلهاي مورد نياز ما مي توانيم بحث تبليغات را بصورت بلند مدت 10 تا 15 ساله در اختيار آنها قرار دهيم كه اين يك بازي برد برد خواهد بود .

وي بحث حمل و نقل مسافر را يكي از مباحث حائز اهميت دانست  و بيان داشت تردد وابسته به وسايل حمل و نقل عمومي يك تردد حرفه تلقي مي شود و رانندگاني كه در اين زمينه فعاليت مي كنند رانندگان حرفه اي هستند لذا مردم عزيز مي تواند با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي بدون هيچگونه نگراني و دغدغه به مقاصد خود برسند .

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان به بحث نماز و در نظر گرفتن سكوهاي نماز و تجهيز نمازخانه هاي مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهها و نصب تابلوهاي حد ترخص اشاره نمود و در زمينه ي اطلاع رساني از سامانه 141 بعنوان يك درگاه اطلاع رساني در تمام حوزه هاي راهداري و حمل ونقل و همچنين آگاهي از وضعيت محورهاي مواصلاتي از نقطه شروع سفر تا پايان آن در هركجاي كشور ياد كرد .

و در پايان ابراز اميدواري كرد با تمكين رانندگان قانون مدار و هوشمندسازي محورهاي مواصلاتي آمار تصادفات به حداقل ممكن برسد .

مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان هرمزگان به همراه معاونين و هيئت همراه به گفتگو با نمازگزاران پرداختند و  به سوالات و درخواست هايشان پاسخ دادند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار