امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی با تعیین مبالغ کلان برای بلیط کنسرت های حرام به دنبال دست یابی به مقاصد شوم اقتصادی هستند و در مقابل نیز برخی دیگر برای پاسخ گویی به امیال شهوانی خود از زنان در این مراسم ها سوء استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴ 20 February 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه های عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه اصفهان با انتقاد از تکرار نوازندگی و هم نوایی زنان در کنسرت های برگزار شده در سراسر کشور از جمله شهرستان های استان اصفهان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: تصمیم گیری های شخص شما در موارد مختلف فرهنگی کشور باید در راستای حفاظت و صیانت از پشتوانه قوی و فرهیختگی خانوادگی خود و دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلام و مسلمانان باشد.

وی افزود: کنسرت های اخیر اصفهان نگرانی جمع کثیری از علما، مراجع تقلید و امت حزب الله را به دنبال داشت به طوری که بسیاری از جوانان در درخواست های مکرر خود خواستار جلوگیری از برگزاری این جلسات بودند که با مخالفت مراجع و روحانیون به نام شهر اصفهان رو به رو شد. با این وجود مردم شهید پرور اصفهان مطابق با وصیت نامه امام راحل هر گاه در برابر دفاع از دین احساس وظیفه کنند مجدانه وارد صحنه شده و به طور مستقیم از اجرای این گونه مراسم ها جلوگیری خواهند کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با تاکید بر اینکه وزیر ارشاد نباید به دنبال برآورده کردن مطالبات سودجویانه افراد برای برگزاری جلسات حرام باشد، گفت: برخی با تعیین مبالغ کلان برای بلیط کنسرت های حرام به دنبال دست یابی به مقاصد شوم اقتصادی خود هستند و در مقابل نیز برخی دیگر برای پاسخ گویی به امیال شهوانی و جنسی خود از زنان در این مراسم ها سوء استفاده می کنند.

مهدوی ادامه داد: لازم است حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سایر مراکز دینی و فرهنگی سطح استان با همه توان وارد عمل شده و مردم را نسبت به ضررهایی که ممکن است به دنبال شرکت در این جلسات متوجه آنها شود آگاه کنند.

وی با بیان اینکه اسلام متناسب با فطرت و عقل انسان ها برخی امور را حرام اعلام کرده و توجه به این مسائل در همه دوره ها ضروری است، خاطر نشان کرد: مسئولان اصفهان نباید فراموش کنند که هنوز برخی شهدای اصفهانی از مناطق جنگی بازنگشته اند و برخی مادران بعد از گذشت 25 سال از پایان جنگ همچنان چشم انتظار فرزندان خود روزگار می گذرانند.

امام جمعه موقت اصفهان پیگیری مذاکرات هسته ای در هفته پیش رو را مورد توجه قرار داد و با یادآوری آیاتی از سوره آل عمران تصریح کرد: دشمنان دین هیچگاه دوست، همراز و محرم اسرار مسلمین نیستند و به همین دلیل نیز از هیچ گونه فساد، عناد و دشمنی در برابر آنها فروگذار نمی کنند. اگر امروز آمریکا یا هم پیمانان او پس از انجام مذاکرات باز هم از گزینه های روی میز، تهدید و یا تحریم سخن به میان می آورند به معنای بغض و کینه آشکار آنها در مواجهه با مقاصد صلح جویانه نظام است.

مهدوی با بیان اینکه چرا به دشمن اظهار علاقه می کنید در حالی که دشمن هیچ علاقه ای به شما ندارد، اظهار کرد: دشمن بر سر میز مذاکره ظاهرآ برای رسیدن به توافق برد برد اظهار علاقه می کند اما در خفا هر لحظه از شدت خشم و نفرت به اسلام و مسلمانان انگشت خود را می گزد و نقشه می کشد اما دشمنان ستمکار نظام جمهوری اسلامی ایران باید بدانند که برای آنها هیچ راهی به جز مردن وجود ندارد.

وی با تاکید بر دشمنی های مکرر و گسترده دشمنان صبر و تقوا را تنها راه مقابله با این دشمنی ها توصیف و خاطر نشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای ایران تا زمانی که بر پیمودن مسیر خدا و اسلام اصرار بورزد و برای عزت و سربلندی مسلمانان بر سر میز مزاکره مبارزه کند نه تنها از حمایت خداوند و مقام معظم رهبری برخوردار خواهد بود بلکه پشتیبانی توده های مردمی و به ویژه جوانان را نیز با خود خواهد داشت.

امام جمعه موقت اصفهان نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی را مورد توجه قرار داد و گفت: این نامه گرانبها ایرانیان را به یاد نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف انداخت و اگر چه رهبر شوروی نامه امام راحل را لبیک نگفت، اما بعدها در کتاب خاطرات خود اعتراف کرد که باید به پیام رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توجه کرده و به آن عمل می کرد؛ اکنون نیز شایسته است مراکز علمی، حوزوی و فرهنگی ایران زمینه آشنایی هر چه بیشتر جوانان غربی با اسلام و آموزه های این دین الهی را فراهم کنند.

مهدوی با تاکید دوباره بر منویات چند روز پیش مقام معظم رهبری در جمع مردم پر شور آذربایجان در خصوص کاستی های اقتصاد کشور ادامه داد: دولتی بودن و وابستگی به نفت دو مشکل عمده اقتصاد ایران محسوب می شود و به همین دلیل نیز لازم است آحاد ملت هر چه بیشتر به سمت استفاده از اجناس داخلی روی بیاورند .

وی در عین حال با بیان اینکه کمیت و کیفیت محصولات داخلی باید افزایش یابد، خاطر نشان کرد: در این میان وزارت کشور نیز باید با ارسال نامه ای به همه استانداری ها مجموعه های تحت پوشش بدنه اجرایی کشور را ملزم به استفاده از وسائل و تجهیزات ساخت داخل کند.

امام جمعه موقت اصفهان به میلاد زینب کبری (س) در هفته آینده اشاره کرد و در پاسداشت مقام این بانوی بزرگوار جهان اسلام تصریح کرد: حضرت زینب (س) عالمه غیر معلمه،کوبنده همه مستکبران، ذلیل کننده ظالمان، شجاعت دهنده به شجاعان، عفت دهنده به عفت داران، عابده ای برای عبادت کنندگان و تابلو صبر و بردباری و مبارزه بود.

مهدوی وقایع مناظره حضرت زینب(س) با ابن زیاد و یزید را مورد تاکید و تامل قرار داد و خاطر نشان کرد: زینب کبری (س) با تمسک به آیات و روایات قرآنی یزید را وادار به سکوت و عقب نشینی کرد و او را آزاد شده پیامبر اکرم(ص) دانست و پس از آن نیز در یک سخنرانی به دفاع از فرزند برادر خود امام سجاد (ع) پرداخت به طوری که پس از این واقعه یزید مجبور به عذر خواهی و دلجویی از آن حضرت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار