مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: یک هزار و ۹۰۰ پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان اردبیل همزمان با روز عید سعید فطر مستقر می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰ 16 July 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهروز زلالی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی هماهنگی جمع‌آوری زکات فطریه اظهار داشت: یک هزار و 900 پایگاه جمع‌آوری زکات فطریه در سطح استان اردبیل همزمان با روز عید سعید فطر مستقر می‌شود.

وی تصریح کرد: یک هزار و 50 مورد از این پایگاه‌ها ثابت و 850 پایگاه سیار بوده که در معابر و خیابان‌های مختلف و پرتردد در سطح استان اردبیل و در مقابل مصلاها و محل‌های برپایی نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری مستقر شده و اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه مردم می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در مناطق روستایی نیز این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند، افزود: در سطح مناطق روستایی در مساجد پایگاه‌های جمع‌آوری زکات فطریه استقرار یافته و کفارات و زکات فطریه مردم و اهالی روستاها را جمع‌آوری می‌کنند.

زلالی از فعال بودن 26 مرکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل همزمان با روز عید سعید فطر در استان خبر داد و گفت:‌ این مراکز آماده دریافت کفارات و زکات فطریه مردم استان اردبیل بوده و مردم خیر و نیک‌اندیش استان اردبیل می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و فطریه خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه دریافت زکات فطریه موسسات و سازمان‌های دیگر باید با مجوز شورای زکات استان انجام شود، بیان کرد:‌ اوئلویت اصلی هزینه‌کرد زکات فطریه رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا و رفع نیازهای آنها براساس مصوبه شورای مرکزی زکات کشور و فتوای مراجع عظام است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به جمع‌آوری بیش از 6 میلیارد ریال زکات فطریه در سطح استان گفت: تلاش و جدیت بر این است تا کفارات و فطریه جمع‌آوری شده در سریع‌ترین زمان ممکن بین نیازمندان با هماهنگی هیئت امنای مساجد توزیع شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار