رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی مشهد گفت: طبق پیگیری های انجام شده در سال ۹۷ سهم درآمد های پایدار در بودجه شهرداری به ۲۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۶۲۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 03 July 2018

به گزارش تابناک : بتول گندمی صبح سه شنبه در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات و برنامه های کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد:  طبق آمار موجود در ۱۰۳ روز گذشته از سال جاری، ۴۴۴ میلیارد تومان تحقق بودجه داشتیم و ۵۳۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل خط دوم قطار شهری مشهد از بانک ها دریافت و به دولت پرداخت شده که اگر این مبلغ وصول نمی شد، بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان جریمه می شدیم.

وی افزود: از ابتدا شورای پنجم تا کنون ۴۳ جلسه کمیسیون برگزار و در مجموع ۷۱ لایحه و ۳۰ طرح مورد بررسی قرار گرفته که ۲۰  مورد در شورا نیز به تصویب رسیده است.در اصلاح لایحه بودجه سال ۹۶ به منظور کاهش هزینه های سال جاری، ۷۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم و با پیگیری های انجام شده در سال ۹۷ توانستیم سهم درآمد های پایدار را افزایش دهیم و به آن را به ۲۶ درصد رسانده ایم. 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد تصریح کرد: اعتقاد داریم که اگر بخواهیم به سازمان استراتژی محور دست پیدا کنیم ،باید توجه شهرداری به نیروهای سازمانی خودش باشد. اولویت بندی برنامه ها، طرح ها، فعالیت ها، خدمات و پروژه ها از جمله موضوعاتی است که از گذشته مورد تاکید شورای شهر بوده است، به همین منظور نیز در تبصره ۳۰ بودجه  سال ۹۷ این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

گندمی ادامه داد: یکی از مهم ترین نکات در بودجه سال ۹۷، مدیریت هزینه ها بوده است که یکی از الزامات آن، این است که مدیریت شهری به محاسبه مجدد بهای خدمات ارائه شده از جمله خدمات شهری، رفت و روب و حوزه عمرانی بپردازد و از این طریق به نوعی شاهد مدیریت هزینه ها باشیم.

وی گفت: به منظور تدوین بودجه سال ۹۷ در تبصره یک، شهرداری را ملزم کردیم طرح توجیهی توسعه منابع پایدار خود را سریع تر تدوین و به شورا ارائه کند و در راستای تحقق این امر نیز، ستاد درآمد پایدار را مجددا تشکیل دادیم.

گندمی  ادامه داد: با ایجاد تغییرات در این در این ستاد از جمله کاهش تعداد کارگروه ها و دعوت  از کارشناسان و صاحب نظران  شهرداری و کارشناسان بیرونی در کارگروه ها در نظر داریم که خروجی این ستاد به افزایش درآمد پایدار شهر کمک کند.

تدوین برنامه یک ساله برای شهرداری

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به  تدوین برنامه یک ساله شهرداری افزود: در بخش هزینه های توسعه و نگه داشت شهر در سال گذشته  هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود در تفریق به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی گفت: همچنین سرانه هزینه نگه داشت شهر در سال ۹۶، ۳۷۲ هزار و ۷۵۶ تومان برای هر شهروند بود که در سال ۹۷ به ۳۷۸ هزار ۴۱ تومان افزایش یافت.

گندمی  ادامه داد: در بخش هزینه های عمرانی نیز در سال ۹۶، ۸۵۳ میلیارد تومان اعتبار با سهم ۸۳ درصدی از کل بودجه اختصاص داده شده بود و امسال نیز ضمن حفظ سهم ۸۳ درصدی خود به ۶ هزار و ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافت. در حوزه هزینه های جاری و در نگه داشت فضای سبز و پارک ها در سال ۹۶، ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود و امسال به ۲۰۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای شهر مشهد در ادامه تصریح کرد: سرانه هزینه کرد حوزه ایمنی برای هر شهروند، ۳۷ هزار و ۸۰۴ تومان است و در حوزه رفت روب در سال ۹۶، ۲۰۱ میلیارد تومان اعتبار با سرانه ۶۴ هزار و ۳۹۳ تومان به ازا هر شهروند به ۲۱۲ میلیارد تومان و سرانه ۶۶ هزار و ۸۷۸ تومان به ازا هر شهروند در سال ۹۷افزایش یافت.

مشکل مردم در تامین اجتماعی

گندمی با اشاره تاثیر مثبت دو مرحله شدن مراحل صدور پروانه در افزایش تعداد پروانه های ارجا شده در سال جدید ابراز کرد: قطعا با رویکرد دو مرحله شدن صدور پروانه، فرآیند آن برای شهروندان تسهیل خواهد شد اما متاسفانه شهروندان در  سازمان تامین اجتماعی بر خلاف شهرداری همچنان دچار سرگردانی می شوند.

وی گفت: بر اساس گزارش ها از سال ۹۲ تا ۹۶، ۵۷ مورد بخشودگی داشتیم که موردی و موضوعی بوده و ۱۶ مورد آن مربوط به ۵ ماهه پایان دوره گذشته بوده است. در شورای پنجم رویکرد ما در بخشودگی ها به گونه ای بوده است که اگر شهروندی از سرانه بودجه خود محروم شود آن را به طریق دیگری به وی بپردازیم و در راستای این هدف نیز یک میلیارد تومان برای کمک به ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اختصاص دادیم تا از این طریق از سرانه حمل نقل بهر مند شوند.

 

 

منبع : مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار