کارشناس ورزش‌های بومی و محلی اداره ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: احیای مسابقات سوارکاری اسب اصیل نژاد کُرد قابل سرمایه‌گذاری و توسعه است و می‌توان آن‌را ثبت ملی کرد.
کد خبر: ۵۹۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ 23 April 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس ،‌ غلام‌رضا همتی در مراسم افتتاحیه جشنواره زیبای بازی‌های بومی و محلی  در شهرستان ماهیدشت روستای دوچقادرویش که با حضور علاقه‌مندان و ورزشکاران رشته‌های بوی و محلی، مسؤولان اجرایی و اصحاب‌رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: درخواست مردم این منطقه با برگزاری این مراسمات در حقیقت تقویت فرهنگی بازی‌های ورزشی بومی و محلی در بخش ورزش و جوانان است تا به احیای آن توجه ویژه‌ای شود.

کارشناس ورزش‌های بومی و محلی اداره ورزش و جوانان کرمانشاه تصریح کرد: ورزشکاران در این مرحله از ورزش‌ها در رشته‌های طناب‌کشی، زوران، طناب‌زنی، قل‌قلان، اسب‌سواری و سایر بازی‌های بومی و محلی به رقابتی سالم و سازنده می‌پردازند.

این مسؤول عنوان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان بستگی به حضار و داوطلبان دارد، همچنین شرکت‌کننده‌ها به‌صورت افتخاری برای دریافت جوایزی نفیس و احیای این نوع ورزش‌های باستانی و محلی که مورد توجه و علاقه جوانان منطقه است، تلاش و رقابت می‌کنند.

همتی عنوان کرد:‌ کرمانشاه سال‌های قبل در ۲ مرحله مسابقات رشته ژیمناستیک به‌عنوان قهرمان (در مسابقات آموزشگاه‌های رشته ژیمناستیک) حائز رتبه کشوری شده است.

این مسؤول با اشاره به اینکه شهرستان ماهیدشت در مسیر راه کربلا قرار دارد و به‌عنوان خادم از زائران امام حسین(ع) پذیرایی و استقبال می‌کنند، اظهار داشت: این پتانسیل می‌تواند در توسعه ظرفیت‌های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی و رونق اقتصادی منطقه موثر باشد.

 کارشناس ورزش‌های بومی و محلی اداره ورزش و جوانان کرمانشاه اظهار داشت:‌ علاقه زیادی به رشته ورزشی سوارکاری در کرمانشاه وجود دارد و نیازمندیم که مسؤولان توجه بیشتری برای احیای مسابقات سوارکاری اسب اصیل نژاد کُرد داشته باشند، چراکه شهرستان ماهیدشت از نظر تربیت اسب کُرد قابل سرمایه‌گذاری و توسعه است و حتی می‌تواند این رشته ورزشی به ثبت ملی برسد.

 

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار