ابلاغ بخشنامه داخلی به تمام واحدهای تولیدی در راستای دستورات مقام عالی وزارت جهادکشاورزی؛
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از ابلاغ بخشنامه داخلی به تمام واحدهای تولیدی مبنی بر دستورات وزیر محترم جهادکشاورزی در راستای بحث تولید و عملکرد واحدهای تولیدی خبر داد.
کد خبر: ۵۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 07 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، مهندس کریم مهری در جلسه معاونت بهبود تولیدات گیاهی ضمن اعلام این مطلب گفت: در سال 93 احصاء فرآیند نواقصات و مشکلات سازمان صورت گرفته و بخشنامه داخلی به تمام واحدهای تولیدی در راستای دستورات مقام عالی وزارت مبنی بر تولید و عملکرد واحدهای تولیدی ابلاغ شد.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی و سنجش واحدهای تولیدی افزود: بدور از افراط و تفریط و با در دست داشتن معیار علمی و مناسب، ضمن ارائه برنامه زمان بندی به واحدهای تولیدی فرآیند سنجش و ارزیابی آنها باید طوری انجام پذیرد تا حقی از کسی پایمال نشود.

مهندس مهری گفت: ضمن ارج نهادن به عملکرد و تلاش پیشکسوتان امروز وظیفه داریم این ماموریت محوله را به نحو شایسته و مطلوب پیش ببریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: اجرای کلاس های ترویجی و برنامه های رادیویی در آموزش بهره برداران بسیار تاثیر گذار است و اگر غافل شویم عملکرد مطلوب بدست نخواهد آمد.

وی با یادآوری اینکه در سال 93 با همت و تلاش همگانی بالای 110 درصد جذب تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون داشتیم گفت: امسال کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان روند برداشت محصول گندم به صورت مکانیزه را توسط کمباین از نظر کاهش میزان ریزش و سایر تنظیمات کنترل می کنند.

وی خاطرنشان شد: خوشبختانه با تعاملی که با بانک های عامل داشتیم امیدواریم امسال نیز در جذب تسهیلات بانکی به نحو احسن عمل کنیم.

مهندس مهری افزود: با جذب 450 نفر نیروی متخصص و جدیدالورود از نظر نیروی فنی هیچ مشکلی نداشته و با آموزش و تربیت کارشناسان خبره و صاحب نظر میتوان گامهای موثری در زمینه تولید و بهره وری بیشتر برداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اهمیت فعال سازی مراکز جهادکشاورزی گفت: 35 دستگاه خودرو به مراکز خدمات کشاورزی تحویل داده شده و با مکانیزه شدن روند صدور مجوزها دیگر نیازی به مراجعه حضوری جهت اخذ پروانه نیست.

مهندس مهری در خصوص اجرای طرح پهنه بندی زمین های زراعی استان نیز تصریح کرد: فعالیت های مروجین طرح پهنه بندی نیز از طریق سامانه قابل رصد توسط مسئولین مربوطه بوده و با هدف گذاری در شهرستانها و توزیع مسئولیت بین کلیه کارشناسان سازمان میتوان در تحقق برنامه ها و بهبود کیفیت فعالیت ها گام های مطلوبی برداشت.

وی در رابطه با نهالستان ها نیز گفت: می بایستی هزینه اصلاح باغات را در نهالستان ها صرف و این فرآیند را از نهالستان ها شروع کنیم و باید با بررسی قوانین و دستورات حفظ نباتات کنترل جدی در زمینه انتقال و جابجایی نهال در سطح استان انجام گیرد تا از هدررفت سرمایه ها و منابع ملی در احداث باغات جلوگیری گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید برکنترل و نظارت به طرف های قرارداد تولید بذر گندم تصریح کرد: کیفیت بذر یکی از مهمترین اجزای تولید می باشد و بذر تولیدی مرغوب از نظر علمی باید بتواند حداقل 3 سال متوالی در برنامه تناوب کشت مورد استفاده قرار گیرد.

مهندس مهری افزود: 670 دستگاه ادوات کشاورزی در سطح استان در حال فعالیت می باشند که متاسفانه از این تعداد استفاده بهینه نشده و بهره برداری لازم بعمل نمی آید.

وی با توصیه به مدیران و کارشناسان مربوطه نسبت به رصد و کنترل چگونگی استفاده از دستگاهها و ادوات کشاورزی گفت: با برنامه ریزی و کوشش و تلاش و با توکل به فضل و رحمت الهی نقاط ضعف و قوت خودمان را شناسایی و در رفع آن کوشا باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :