آیین اختتامیه سومین جشنواره ادبی و هنری رویش استان یزد دوشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان ، دانشجویان و دانشگاهیان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 27 February 2018

در این آیین فرمانده سپاه الغدیر یزد به اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی و ادبی در جامعه و دانشگاه به عنوان یک رسالت مهم یاد کرد و گفت: تحقق اهداف نظام اسلامی در پیگیری برنامه های مورد نیاز در عرصه های مختلف فرهنگی است.
سرتیپ دوم پاسدار فتح الله جمیری با قدردانی از فعالیت های انجام شده برای برگزاری جشنواره ادامه داد: نسل جدید انقلاب اسلامی با ولایتمداری ، بصیرت و هوشیاری که دارد نظام را در تمامی عرصه ها کمک می کند و انجام فعالیت های فرهنگی و هنری یک ضرورت برای تحقق اهداف متعالی نظام است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه رویش های فراوانی به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی در جامعه و دانشگاه ها بوجود آمده است به ضرورت هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان داشتن بصیرت در تمام عرصه ها تاکید کرد.
جمیری همچنین به اهمیت فعالیت های فرهنگی و ادبی با همکاری بخش های مختلف جامعه و پیگیری آن توسط بسیج دانشجویی و همراهی و مشارکت دانشگاهیان اشاره کرد و تداوم آن را در جامعه دانشگاهی استان خواستار شد.
همچنین رئیس دانشگاه یزد گفت: تلاش دانشجویان مومن و انقلابی استان در برگزاری هرچه باشکوهتر جشنواره ادبی و هنری رویش با حضور گسترده دانشگاهیان کاری ارزشمند و قابل ستایش است.
محمدصالح اولیاء، افزود: جامعه دانشگاهی همواره نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره گیری از ابزارهای نوین رسانه ای و هنری مسوول است و باید وظایف خود را با دقت و درایت انجام دهد.
همچنین رئیس بسیج دانشجویی استان یزد گفت: از برنامه های مهم این تشکل ولایی و ارزشی در بین اعضا و جامعه دانشجویی توجه به برنامه های فرهنگی ، ادبی و هنری است .
سرهنگ سید حسین راسخی به نقش هنر و فعالیت های ادبی در دانشگاه ها اشاره کرد و یادآور شد: هنری ارزشمند است که پیام انقلاب اسلامی را مخابره کند و تعالی جامعه را به همراه داشته باشد.
تقدیم اثر هنری دانشجوی بسیجی نسترن نصیری، دانشجوی دانشکده فنی حضرت رقیه یزد (تصویر نقاشی شده شهید صدر زاده) به پدر شهید مصطفی صدر زاده ، برپایی نمایشگاه عکس و همچنین اجرای آهنگ «مشق عشق» توسط هنرمند دانشجو و دبیر اجرایی جشنواره رویش، سید محمد صادق آتشی نیز انجام شد. 
جشنواره ادبی و هنری رویش از چهارم تا هفتم اسفند ماه با عنوان یادبود شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده شهید شاخص دانشجو در 6 بخش اصلی شامل هنرهای تجسمی، نمایشی، ادبی، آوایی، فیلم و طراحی و دوخت لباس ایرانی - اسلامی، در20 رشته و 60 موضوع برگزار شد.
از مجموع اثرهای ارایه شده به دبیرخانه جشنواره رویش در یزد ، یکهزار و 528 اثر در بخش تجسمی، 300 اثر هنری ادبی، 150 اثر فیلم، 30 اثر هنرهای آوایی، 25 اثر طراحی و دوخت لباس ایرانی - اسلامی و 17 اثر نمایش است.
شناسایی و جهت دهی فعالیت های ادبی و هنری دانشجویان در راستای انقلاب از اهداف برگزاری سومین جشنواره ادبی و هنری رویش استان یزد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار