نایب رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه از تشدید نظارت‌های اتاق اصناف بر بازار طی ایام نوروز و پیش از آن خبر داد و علت گرانی مرغ و تخم مرغ در استان را نیز تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 26 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،موسی سلیمی، از تشدید نظارت ها بر واحدهای صنفی استان طی ایام نوروز و پیش از آن خبر داد.

وی در خصوص گرانی برخی اقلام در بازار و اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و برخورد با این موضوع تصریح کرد: به واحدهای صنفی نامه دادیم که تا پایان فروردین هیچگونه افزیش قیمت نداشته باشند.

این مسئول افزود: همچنین به واحدهای نظارتی تاکید شده که در صورتی که با واحدی که اقدام به افزایش قیمت کرده اند، مواجه شدند با آنها برخورد کرده، تشکیل پرونده دهند و به تعزیرات حکومتی معرفی کنند.

وی از وجود ۱۶ اکیپ در واحد نظارتی اتاق اصناف خبر داد و گفت: ۲۰۰ اکیپ نظارتی نیز در اتحادیه ها است. همچنین اتاق های اصناف شهرستان ها نیز خود از اکیپ های نظارتی مجزا برخوردار هستند.

سلیمی از بازاریان خواست که رعایت انصاف را بکنند تا مورد برخورد واحدهای نظارتی قرار نگیرند و از سوی دیگر نیز مردم در ایام نوروز و پیش از نوروز دغدغه ای نداشته باشند و این شادی را از آنها نگیریم.

وی کاهش تولیدات تخم مرغ را از دلایل افزایش قیمت آن در بازار دانست و گفت: واحدهای صنفی در این زمینه مقصر نیستند و مرغداری ها به دلیل از بین رفتن برخی تولیداتشان اقدام به افزایش قیمت آن کردند.

نایب رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: وقتی به سراغ مرغداری ها رفتیم دیدیم که مرغداری ها نیز مشکلات خود را داشتند، که از آن جمله می توان به تلف شدن برخی تولیدات مرغ و تخم مرغ اشاره کرد که آنها را متضرر کرده و مجبورند برای جبران بخشی از این خسارات اقدام به افزایش قیمت آن کنند.

وی درخصوص وظایف اتاق اصناف نیز گفت: نظارت بر خرده فروشی ها مستقیما بر عهده اتاق اصناف بوده و صدور و تمدید پروانه کسب، از وظایف اتاق اصناف است و بر این موضوع نظارت دارند.

سلیمی گفت: همشهریان هر گونه تخلف صنفی را به اتاق اصناف با شماره تلفن ۳۸۳۵۸۸۴۰ اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: واحدهای بازرسی ما از ساعت ۸ صبح در بازار مستقر می شوند تا کار نظارت بر بازار را انجام دهند.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: نظارت بر اقلام پرمصرف مردم از اولویت بازرسان و ناظرین اتاق اصناف است.

نایب رئیس اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: بازرسان در تمام طول سال بر بازار نظارت دارند اما نظارت و بازرسی ها در ایام نوروز تشدید می شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار