رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه؛
داوری : بنده به عنوان متولی بخش سلامت جوابگوی همه مشکلات و کمبودها هستم و انتظارم بر این است که همیشه نباید از کمبودها صحبت کرد و باید داشته های خود را نیز ببینیم، ضمن آنکه با تقویت داشته ها همواره در حال تلاش برای رفع کمبودها نیز هستیم.
کد خبر: ۵۵۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱ 29 January 2018

رییس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه به خبرنگار تابناک گفت: اوج شلوغی اورژانس و پیک مراجعین در روزهای جمعه معمولأ بین ساعت ۱۱ صبح تا ساعت ۲ بعدازظهر و شب ها معمولأ بین ساعت ۸ تا ۱۰ میباشد. در شرایط عادی و خلوتی اورژانس، یک پزشک داریم و در شرایط خاص بر خسب میزان مراجعین تعداد پزشکان عمومی را افزایش می دهیم و گاهأ تا ۵ پزشک هم داشتیم.
وی افزود: اورژانس در واقع محل بیماران سوانح و حوادث است و طبیعی است که بیماران سوانحی همراهان زیادی داشته باشند اما همیشه شلوغی و تجمع مردم در اورژانس، ملاک آمار زیاد بیماران نیست. بعضی اوقات نیز به دلیل آوردن بیماران تصادفی و حاد، تجمع زیادی در بخش اورژانس به وجود می آید و چنین وضعیتی برای افراد شخصی این ذهنیت را بوجود می آورد که شاید همه آنها بیمار بوده و کمبود پزشک کشیک باعث این وضعیت شده است.
کورش داوری با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی دهدشت تنها بیمارستانی در سطح استان است که دستگاه زباله سوز دارد گفت: حتی زباله ها و پسماندهای بیمارستانی گچساران نیز به دهدشت حمل شده و در این دستگاه زباله یوز معدوم می شوند.
این مسئول بخش سلامت و درمان عنوان کرد: دستگاه لاپروسکوپی  انقلابی در حوزه سلامت شهرستان ایجاد کرده است. لاپروسکوپی دستگاهی است که وارد شکم بیمار شده و عمل آپاندیس را انجام می دهد، بدون از آنکه شکم باز شود و نیازی به بخیه داشته باشد. این دستگاه هم اکنون در اتاق عمل بیمارستان نصب شده است.
کورش داوری گفت: به لطف دولت تدبیر و امید، ۹۷ درصد هزینه های درمانی یک فرد در بیمارستان را عملأ دولت پرداخت می کند و سهم بیمار در پرداخت هزینه ها فقط ۳ درصد است که در بیشتر اوقات بیماران حتی توان پرداخت همین ۳ درصد را نیز ندارند و درخواست تخفیف دارند. در حالی که با همین پرداختی های اندک باید وسایل مورد نیاز دارویی و پزشکی بیمارستان جهت انجام خدمات به مردم خریداری میشود.
رییس مرکز بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: قبلأ فقط یک پزشک متخصص مغز و اعصاب در شهر دهدشت وجود داشت و زمانی که همین یک پزشک به مرخصی میرفت، چنانچه موردی پیش می آمد عملأ هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم اما اکنون ۲ پزشک متخصص مغزو اعصاب و همچنین ۲ پزشک متخصص گوش، حلق و بینی در سطح شهرستان داریم و این مورد نیز در تاریخ شهرستان کهگیلویه بی سابقه است.
وی گفت: قبلأ روزانه فقط تعداد ۲۰ مورد سونوگرافی میتوانستیم انجام دهیم اما در حال حاضر از صبح علی الطلوع تا خود شب پشت سر هم سونوگرافی انجام می دهیم و دیگر هیچ بیماری ناامید بر نمی گردد.
کورش داوری در مورد اورژانس هوایی دهدشت گفت: زمین مورد نیاز خریداری شده است و با تلاش خستگی ناپذیر نماینده کهگیلویه بزرگ مراحل دیگر نیز در حال انجام است ضمن آنکه با کمک نماینده محترم شهرستان دو فروند بالگرد از وزارت نفت برای این منظور دریافت کردیم.
داوری در پایان گفت: بنده به عنوان متولی بخش سلامت جوابگوی همه مشکلات و کمبودها هستم و انتظارم بر این است که همیشه نباید از کمبودها صحبت کرد و باید داشته های خود را نیز ببینیم، ضمن آنکه با تقویت داشته ها همواره در حال تلاش برای رفع کمبودها نیز هستیم.


گزارش از سید مصطفی گنجی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
درووودبراستادداوری بنده افتخارشاگردی ایشان راداشته ام ایشون یک انسان بی نظیری هست
سيروس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
نشكر و ايي مدير
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار