استاندار خوزستان در هفتکل مطرح کرد
استاندار خوزستان با اشاره به برنامه توسعه میادین نفتی خوزستان در سال ۹۷، گفت: در این حوزه، بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار نفر جذب خواهند شد و امیدواریم بتوانیم نسبت به جذب جوانان هفتکلی نیز اقداماتی صورت دهیم.
کد خبر: ۵۵۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲ 26 January 2018

جلسه شورای اشتغال شهرستان هفتکل ظهر امروز با حضور استاندار خوزستان و جمعی مدیران استانی و شهرستانی در فرمانداری هفتکل برگزار شد.

غلام‌رضا شریعتی در این جلسه بابیان اینکه همه باید برای اشتغال جوانان تلاش کنند، اظهار کرد: ما نسبت به جوانان تعهد داریم‌، این مردم باوجود گله‌مندی از شرایط معیشتی همچنان حافظ و پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.

وی بیان کرد: میزان بیکاری در استان اگرچه ازنظر تعداد زیاد نیست اما به نسبت جمعیت آن درصد بالایی دارد و از متوسط استانی بیشتر است.

استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت رفع موانع پیش ‌روی سرمایه‌گذاران، عنوان کرد: باید به بخش خصوصی برای کاهش معضل بیکاری توجه‌ ویژه‌ای شود.

وی بابیان اینکه اشتغال مسئله اول کشور است، گفت: بخشی از نمره ارزشیابی ادارات، مدیران کل و فرمانداران، میزان اشتغال‌زایی آنان قرار گیرد.

شریعتی با تأکید بر ضرورت توسعه مشاغل روستایی و صنایع‌دستی، عنوان کرد: برخی از مقررات ناقص و دست و پاگیر در مسیر اشتغال‌زایی باید رفع شود.

وی با اشاره به برنامه توسعه میادین نفتی خوزستان در سال ۹۷، گفت: در این حوزه، بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار نفر جذب خواهند شد و امیدواریم بتوانیم نسبت به جذب جوانان هفتکلی نیز اقداماتی صورت دهیم.

وی همچنین با اشاره به مشکلی که برای کوره‌ها و آهک‌پزی‌های هفتکل به دلیل قطع گاز به وجود آمده است، گفت: حدود ۲۰۰۰ خانوار از بیش از ۸۰ سال قبل در این حرفه مشغول به کار هستند. هزینه‌های انشعاب گاز شیرین به این واحدها برآورد شود تا به‌تدریج با حمایت دولت این کار انجام شود و تا آن زمان همچنان برای عدم تعطیلی واحدها به‌ روش سنتی گاز تزریق شود.

استاندار خوزستان همچنین در این جلسه مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان و مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) خوزستان را به‌عنوان معین شهرستان هفتکل تعیین کرد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار