مدیر آب و فاضلاب کرمانشاه از اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی در محدوده خیابان‌«شریعتی» خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 08 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از شرکت آبفا شهری کرمانشاه، مهدی رشیدپور جمع‌آوری فاضلاب بافت فرسوده را یکی از مهمترین چالش‌ها و مشکلات در سطح شهر کرمانشاه دانست و اظهار داشت: جمع‌آوری فاضلاب این مناطق به‌دلیل بافت شهری و قدیمی و همچنین موقعیت توپوگرافی خاص مقداری دشوار است.

وی افزود: گاهی در فصل بارندگی ورود آب‌های سطحی به داخل کانال‌های فاضلاب موجب گرفتگی این کانال‌ها و بازگشت آب به برخی منازل مردم می‌شد.

مدیر آب و فاضلاب کرمانشاه جمع‌آوری آب‌های سطحی را از اختیارات شهرداری‌ها دانست و افزود: تداخل آب‌های سطحی و روان آب‌ها با کانال‌های فاضلاب هر 2 دستگاه خدمات‌رسان را درگیر این مشکل کرده بود.

رشیدپور با اشاره به برگزاری جلسات متعددی در این خصوص، خاطرنشان کرد: در نهایت تصمیم بر این شد تا پروژه به صورت مشترک توسط هر 2 بخش طراحی، تامین اعتبار و اجرا شود و شرکت آب و فاضلاب به‌عنوان مجری طرح از طریق پیمانکاری پروژه را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه مطالعات اولیه این پروژه از سال ۱۳۹۴ صورت گرفته بود، تاکید کرد: در نهایت آذرماه امسال عملیات اجرایی این طرح آغاز شد.

به گفته این مسؤول، کارحفاری و لوله‌گذاری آغاز شده و در روز به دلیل مشکلات ترافیکی در یک لاین و در شب در هر 2 لاین کار انجام می‌شود.

رشیدپور زمان اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب را حدود سه ماه پیش‌بینی کرد و افزود: طول این پروژه حدود ۸۰۰ متر است که تاکنون ۲۰۰ متر آن انجام شده است.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار