معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش 50 درصدی بارندگی‌های پاییزی امسال استان نسبت به میانگین بلندمدت، از کاهش دمای کرمانشاه طی روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۴۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 24 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند  با اشاره به بارندگی‌های سه ماهه سال زراعی جاری (اول مهر تا پایان آذر)، گفت: در این مدت 69.9 میلی‌متر در استان بارندگی داشتیم که نسبت به سال گذشته (40.6 میلی‌متر) 72 درصد رشد داشته، اما نسبت به میانگین بلندمدت (141.8 میلی‌متر) کاهش 50 درصدی را نشان می‌دهد.

وی میانگین بارش‌های شهر کرمانشاه در این مدت را نیز 43.7 میلی‌متر اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین بارندگی پاییز امسال استان از پاوه به میزان 136 میلی‌متر و کمترین بارندگی از قصرشیرین به میزان 28.3 میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص پیش بینی بارش‌های زمستانی امسال نیز عنوان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها، میزان بارش‌ها مقداری کمتر از نرمال خواهد بود.

زورآوند از احتمال بارش برف در زمستان پیش رو هم خبر داد و افزود: ممکن است هوا مقداری گرم باشد، اما با ورود یک موج سرد احتمال بارش به صورت برف وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: البته هرچقدر هم که در زمستان بارندگی داشته باشیم جبران بارندگی پاییزی که از دست دادیم را نخواهد کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه درباره سامانه ناپایداری که از فردا (چهارم دی) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیز گفت: این موج طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه باعث ناپایداری، بارندگی و وزش باد در سطح استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش در مناطق سردسیر و گردنه‌ها ممکن است به صورت برف باشد، گفت: احتمال بارش برف در روز سه‌شنبه (5 دی) بیشتر است.

زورآوند از کاهش دمای ناشی از این موج هم یاد کرد و افزود: این سامانه باعث کاهش سه تا چهار درجه‌ای دمای هوا هم در روز و هم شب خواهد شد و کاهش دما بعد از عبور موج ناپایدار ادامه خواهد داشت.

وی معتقد است، کاهش دمای هوا می‌تواند طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه باعث مه صبحگاهی شود. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار