امام جمعه شهرکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نبود نگاه خداباورانه را یکی از خلاءهای امروز جامعه برشمرد و گفت: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خداباوری و ایمان توحیدی در جامعه است.
کد خبر: ۵۴۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 18 December 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نشستی با اساتید، دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه استان به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید آیت‌الله مفتح یک شخصیت پر از دغدغه بود که حوزه وی را اشباع نکرد و به سراغ دانشگاه رفت.
وی خروجی و هدف اصلی وحدت حوزه و دانشگاه را تربیت یک انسان کامل دانست و افزود: انسان کاملی در حد یک جامعه معمولی که اسلام از ما می‌خواهد؛ این ثمره وحدت حوزه و دانشگاه است.
حجت‌الاسلام نکونام مشکل امروز را عدم تولید علم در راستای حل مشکلات بشر خواند و اظهار کرد: انسان باید علمی تولید کند که نیازهایش را در کنار ایمان، اخلاق، تعهد و انسانیت تأمین کند.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: اساتید، مسئولان و دانشجویان دغدغه‌مند دانشگاه‌ها باید تفکر کنند که چگونه محیط دانشگاهی و کارهای دانشگاهی اعم از تربیتی، اخلاقی، مدیریتی و غیره، سمت‌وسوی تربیت یک انسان متعهد به خود بگیرد.
امام جمعه شهرکرد از وظایف نهادهای نمایندگی رهبری وتشکل‌های دانشجویی را تربیت انسان متعهد برشمرد و تصریح کرد: ما نباید منتظر تصمیمات کلان کشوری باشیم زیرا گرفتار سیاسی بازی و گروه‌گرایی هستیم.
وی با تأکید بر اینکه تنها ظاهر فرمایشات رهبری مورد توجه قرار می‌گیرد و از محتوا خبری نیست، ابراز کرد: نباید انتظار معجزه از بالا داشته باشیم، باید از خودمان شروع کنیم، روح آتش به اختیار رهبری نیز همین است.
امام جمعه شهرکرد نبود نگاه خداباورانه را یکی از خلاءهای امروز جامعه برشمرد و گفت: مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خداباوری و ایمان توحیدی در جامعه است.
حجت‌الاسلام نکونام با اشاره به ضرورت شکل‌گیری تشکلی قدر، قوی و جریان ساز در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، عنوان کرد: در دانشگاه‌ها بسیاری از افراد به دنبال انجام کار فکری و انسان‌ساز هستند اما چنین تشکلی وجود ندارد و نسبت به تشکل‌های موجود دانشگاه نیز وسواس به خرج می‌دهند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: این تشکل نباید مانند جریان‌های حاکم در کشور باشد؛ باید نگاه موحدانه، ولایت‌مدارانه و ایمانی بر آن حاکم شود تا از بازیگری‌های سیاسی نجات یابد.
وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما به شدت نیازمند تحرک و کار است، افزود: جامعه نیازمند کار علمی، تحقیقاتی، تربیتی، انسان‌سازی، جریان سازی کردن مفاهیم اصلی انقلاب و نهادینه کردن ارزش‌ها والای انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «سستی به دنبال خود کوتاه آمدن در وظیفه را دارد، کوتاهی در وظیفه ضایعه در پی دارد، ضایعه در پی آن ملامت به دنبال دارد و جامعه را بی‌تفاوت می‌کند و جامعه بی‌تفاوت مبتلا به انواع گناهان می‌شود.»
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: باید به جدیت وارد شویم و روحیه عمل، وحدت، انسان‌سازی، تربیت، اخلاق، معنویت و خداباوری را در جامعه تقویت کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار