معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور:
معاون بنیاد مسکن کشور گفت: در بازسازی مناطق مسکونی زلزله زده از مشاوران خبره ژئوفیزیک و ژئو‌تکنیک استفاده میشود تا متعاقبا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.
کد خبر: ۵۳۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 28 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری استان،مهندس مهدیان امروز در نشست مشترک با استاندار کرمانشاه و فرمانداران ودر بازسازی مناطق مسکونی زلزله زده از مشاوران خبره استفاده می‌شود بخشداران شهر‌ها و بخش‌های حادثه دیده اظهار داشت: مردم کرد مردمانی بسیار نجیب هستند و فرمانداران و بخشداران برای مردم جا بیندازند که هدف ما این است که مردم در فصل سرد سرپناه امن داشته باشند.

وی با بیان اینکه از شرکت‌های خصوصی داخل استان در تخریب، آوار برداری و بازسازی استفاده میشود، افزود: در بحث آواربرداری واحد‌های پرخطر نیز از اکیپ‌های مجرب و متخصص استفاده خواهد شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن تصریح کرد: در بازسازی مناطق مسکونی از مشاورین خبره ژئوفیزیک و ژئو‌تکنیک استفاده میشود تا متعاقبا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

مهدیان گفت: مطالعات جامعی درخصوص روستا‌های در معرض خطر درحال انجام است و اقدامات لازم را برای مقاوم سازی این روستا‌ها انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های روستایی که فاقد سند می‌باشند برای بازسازی نیاز به تایید دهیار و شورای روستا دارند.

خاطرنشان کرد: ساختمان‌هایی هم که قبل از زلزله متروکه بوده اند به شکل مرسوم از تسهیلات مسکن روستایی برخوردار می‌شوند، و در بخش آواربرداری هم کمک میکنیم، اما تسهیلات بلاعوض به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن افزود: کارگاه‌های تولید مصالح نیز باید خود را با استاندارد‌های روز تطبیق دهند تا از ظرفیت آن‌ها در بازسازی استفاده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار