کد خبر: ۵۲۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 26 November 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به مناسبت هفته بسیج دفتر خبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد میزبان یکی از بسیجیان با اخلاق استان و جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بود.

صحبت از سرهنگ جهانگیر انصاری است که در لباس سبز پاسداری همواره متخلق به اخلاق اسلامی است و ارتباط خوب و تنگاتنگی با اصحاب رسانه و خبرنگاران دارد.

انصاری که بیش از هر چیز خود را یک بسیجی می‌داند با تبریک هفته بسیج به همه اقشار بسیجی استان به خصوص اصحاب بسیجی رسانه اظهار کرد: خوشبختانه رسانه‌ها در استان در راستای اهداف انقلاب و نظام گام برمی‌دارند و چه آن‌هایی که در بسیج پرونده دارند و چه آن‌هایی که ممکن است به هر دلیل پرونده سازمانی نداشته باشند بسیجی محسوب می‌شوند چرا که تفکر بسیحی دارند.

وی در ادامه با تبیین فلسفه بسیج و نوع نگاه امام راحل برای تشکیل این نهاد مردمی اظهار کرد: بسیج در اصل از همان ابتدا و از سال 42 شکل گرفت و یاران امام بسیجی‌وار از همان ابتدای نهضت در صحنه حضور پیدا کردند.

انصاری با بیان این که بسیج از دل مردم بیرون آمد و فلسفه استمرار و ماندگاری آن هم مردمی بودن است افزود: بسیج تنها در یک حوزه خلاصه نشد بلکه در هر برهه و بسته به نیازهای کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، محرومیت‌زدایی و دفاعی حضور پیدا کرد و امروز در مأموریت‌های بین‌المللی خو نیز سرافراز است.

وی به وظایفی که بسیج و سپاه بعد از جنگ بر عهده گرفتند اشاره کرد و گفت: مشخصا در استان محرومی مانند کهگیلویه و بویراحمد بسیج به وظیفه خود در حوزه محرومیت‌زدایی عمل کرد و اکنون در دورترین نقاط استان بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی مشغول خدمات‌رسانی به محرومین و مستضعفین است.

جانشین سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که بسیجیان استان در هشت سال دفاع مقدس هم حماسه‌ها آفریدند گفت: خاطره رشادت‌های بسیجیان استان در عملیات‌های مختلف هیچ گاه از خاطره‌ها محو نمی‌شود.

انصاری به فعالیت اقشار مختلف بسیجیان استان و حضور همیشه در صحنه آن‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه بسیج عشایر فعالیت‌های خوبی دیده می‌شود و نواحی مقاومت بسیج عشایری در استان عشایر ما را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی در ادامه گریزی هم به برنامه‌های هفته بسیج امسال در استان زد و گفت: برنامه‌های امسال در زمینه‌های مختلف متفاوت‌تر از گذشته بود و امسال در حوزه عمرانی و افتتاح ساختمان حوزه‌های مقاومت که حدود 60 مورد بود اقدام بسیار خوبی انجام شد.

این فرمانده در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان این که مساجد در فرهنگ بسیجی از قداست بالایی برخوردار هستند و برنامه‌های بسیج از ابتدا در مساجد بوده است افزود: باید این پیوند همواره وجود داشته باشد.

انصاری با قدردانی از اقدامات بسیجیان در محرومیت‌زدایی در مناطق محروم استان افزود: هر چند ممکن است برخی از کارها در مناطق دورافتاده و محروم، کوچک و خرد به نظر بیاید اما نفس کار این است که جوانان بسیجی ما در کنار مردم محروم باشند و مردم احساس کنند که جوانان هم استانی به فکر آن‌ها هستند و پیوندهای عاطفی و برادری همچنان برقرار باشد چنانچه در دوره دفاع مقدس این نوع پیوند وجود داشت و با توسل به آن در برابر همه قدرت‌های استکباری پیروز شدیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار