به گفته رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان در مدارس دولتی به هیچ وجه نباید وجه اضافی با عناوین مختلف از دانش‌آموزان حین ثبت‌نام گرفته شود.
کد خبر: ۵۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 24 June 2015
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان گفت: مدارس دولتی به هیچ وجه نباید وجه اضافی با عناوین مختلف از دانش‌آموزان حین ثبت‌نام گرفته شود.

به گزارش تسنیم، حسن رجبی اظهار داشت: با اتمام امتحانات پایان سالتحصیلی دانش‌آموزان، ثبت‌نام در پایه‌های تحصیلی جدید شروع شده است و تا 31 تیر ماه ادامه دارد و والدین با مراجعه به مدارس باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی افزود: ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی همزمان با اجرای طرح سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی از یکم خرداد ماه شروع شده است و بر این اساس بیش از 27 هزار نفر در این مقطع تحصیلی ثبت نام شدند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس به صورت سیستماتیک و الکترونیکی در سامانه سماد انجام می‌گیرد و تمام اطلاعات دانش‌آموزان در این سامانه ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 600 مدرسه در سطح استان همدان عملیات ثبت‌نام از دانش‌آموزان را انجام می‌دهند، گفت: تمام ظرفیت این مدارس برای پذیرش دانش‌آموزان در شیفت صبح آماده شده است و تا حد امکان از برقراری شیفت بعدازظهر پرهیز می‌شود.

رجبی افزود: در برخی از مناطق ظرفیت مدارس پاسخگوی پذیرش تمام دانش‌آموزان نیست در این راستا در صورت بروز کمبود فضای آموزشی مازاد کلاس‌ها در شیفت بعدازظهر با حداقل پذیرش دانش‌آموز برقرار می‌شود.

وی درباره پرداخت هزینه ثبت‌نام در مدارس بیان کرد: در مدارس دولتی به هیچ وجه نباید وجه اضافی با عناوین مختلف از دانش‌آموزان حین ثبت‌نام گرفته شود و مدیران مدارس ملزم هستند تنها مبلغ بیمه، کتاب و هزینه پستی را از دانش‌آموزان درخواست و اخذ کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: هزینه‌های برآورد شده برای اخذ توسط مدارس دولتی در زمان ثبت‌نام دانشآموزان به صورت میانگین 30 هزار تومان است و البته هزینه کتاب تنها از دانش‌آموزان ابتدائی و هنرستان‌ها دریافت می‌شود.

وی افزود: دریافت شهریه در مدارس خاص و غیردولتی نیز متناسب با امکانات، توانائی و درجه‌ای که دارند متفاوت هستند و در این راستا هر ساله درصدی به عنوان افزایش هزینه ثبت‌نام برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است.

رجبی گفت: والدین در صورت مشاهده هر گونه تخلف در ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس می‌توانند به آموزش و پرورش مناطق 19 گانه شهرستان‌های استان مراجعه کنند و نسبت به درج شکایات خود اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار