مدیرکل بازرسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: 900میلیارد ریال از مطالبات بانک های استان سال گذشته وصول شد.
کد خبر: ۵۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 24 June 2015
مهدی طباطبایی مهریزی روز سه شنبه در دومین روز هفته قوه قضاییه در جمع رسانه ها افزود: این مطالبات دریافت شد و در چرخه اقتصادی قرار گرفت.

وی از پیشگیری از 93 میلیارد ریال تضییع حقوق بیت المال و تخلفات دستگاه های اجرایی در استان در این مدت خبر داد و یادآور شد: سازمان بازرسی به استناد اصل 74قانون اساسی به منظور نظارت بر عملکرد و حسن اجرای کار دستگاه های اجرایی، قبل و حین و بعد از کار تشکیل شده است.

طباطبایی مهریزی گفت: سیاست اصلی این سازمان، پیشگیری است که در حوزه نظارت بر معاملات در دستگاه ها و بحث آموزش و اطلاع رسانی فعالیت می کند.

وی در باره نظارت بر عمکرد دستگاه ها در حوزه مناقصه ها و مزایده ها نیز گفت: سال گذشته 670 فقره مناقصه و مزایده در سامانه معاملات سازمان بازرسی استان ثبت شد که کارشناسان روی بیش از 96درصد از آنها نظارت داشتند.

مدیرکل بازرسی استان افزود: از این تعداد معامله به 11 مورد تذکر کتبی داده شد و دو تجدید مناقصه و چهار لغو مناقصه نیز صورت گرفت.

طباطبایی مهریزی گفت: سال گذشته 93یکهزار و 800 هکتار از اراضی استان رفع تصرف و به دولت بازگشت داده شد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سال گذشته 31هزار و 567مورد به پزشکی قانونی ارجاع داده شد.

منصور فیروزبخت با بیان اینکه بیشترین آمار مراجعات مربوط به نزاع بود، افزود: از این تعداد 534 مورد شامل اجساد بود.

وی گفت: سال گذشته تعداد مراجعات حوادث و فوتی ناشی از کار 17مورد با 10 درصد رشد و فوتی تصادفات 223 مورد با 3.9درصد کاهش بود.

وی گفت: در این مدت تعداد معاینات سرپایی شامل معاینات مجروحان تصادفات سه هزار و 644 مورد بود که این میزان کاهش 2.4درصدی داشت.

فیروزبخت، آمار معاینات ناشی از نزاع در مدت یاد شده را نیز هشت هزار و 652مورد اعلام کرد.

وی گفت: در این مدت یکهزار و 185 مراجعه برای همسرآزاری در سطح استان انجام شد که 1.8درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: در بحث کمیسیون های پزشکی نیز سال گذشته 294 پرونده بررسی شدکه از این تعداد 31پرونده قصور پزشکان و کادر درمانی مطرح شد که ازاین رقم 16 رای منجر به محکومیت پزشکان و کادر درمانی شد و مابقی تبرئه شدند.

فیروزبخت همچنین از افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرکرد تا پایان ماه جاری در استان خبر داد و گفت: این ساختمان بیش از سه هزار و 300متر مربع زیربنا دارد.

وی گفت: این ساختمان که برای احداث آن بیش از یکصد میلیارد ریال هزینه شده، شامل بخش تشریح، آزمایشگاه سم شناسی و آسیب شناسی و سرولوژی و معاینات و کمیسیون است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار