به گفته معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان تا کنون 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی در سیستم سامانه سناد ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 24 June 2015

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان از ثبت‌نام 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی در سیستم سامانه سناد خبر داد.

به گزارش ایسنا، "حسین بهرامی‌نوید" اظهار کرد: تا کنون 11 هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی نامشان در سامانه سناد به ثبت رسیده و تعداد دانش‌آموران کلاس اولی بیشتر از آمار موجود در سامانه است.

وی ادامه داد: برخی مدارس به علت حجم کاری بالا و در برخی موارد به علت عدم تکمیل پرونده نام دانش‌آموزان را وارد سیستم سناد نکرده‌اند و آن‌ها به‌زودی این سامانه را تکمیل خواهند کرد.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: از تعداد 11 هزار نفر دانش‌آموز ثبت‌نام شده تنها دو تا سه درصد دانش‌آموزان نیاز به آموزش ویژه داشته و باید این افراد در مراکز ویژه تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه همه دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مراکز استثنایی ناتوان نیستند، تاکید کرد: برخی دانش‌آموزان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم وارد مدارس عادی شده و می‌توانند کنار سایر دانش‌آموزان ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: گاهی برخی خانواده‌ها با رفتارهای نادرست و اشتباه خودشان موجب ایجاد اختلال در یادگیری کودک شده و کودک در دوره‌ای از تحصیل مجبور به ادامه تحصیل در مراکز استثنایی خواهد بود.

وی گفت: بیشترین مشکل ما با خانواده‌های دانش‌آموزان بوده که با رفتارهای نامناسب خود به آینده کودک ضربه وارد کرده و استرس خود را به آن‌ها تحمیل می‌کنند.

وی یادآور شد: در برخی موارد که کارشناسان تشخیص دهند دانش‌آموز باید در مراکز استثنایی ثبت‌نام کنند با شوک خانواده مواجه می‌شوند در حالیکه شاید این دانش‌آموز در دوره کوتاهی نیاز به آموزش ویژه و رسیدگی بیشتری داشته باشد.

بهرامی‌نوید تصریح کرد: درسال‌جاری ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان مردادماه ادامه داشته و در صورتی‌که خانواده‌ای در ثبت‌نام فرزندش تعلل داشته باشند باید در ابتدا به آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر مراجعه کرده سپس با دریافت نامه اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: اولویت ثبت‌نام در مدارس با افرادی است که به موقع اقدام به ثبت‌نام کرده و در صورت تکمیل ظرفیت مدارس خانواده‌هایی که تعلل داشته‌اند باید فرزندشان را در مدارس با ظرفیت خالی ثبت‌نام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار