مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل مطرح کرد
دکتر وحید خلیل‌اللهی گفت: کلیه دارندگان بیمه سلامت رایگان در مراجعه به بیمارستانها، درمانگاهها ، کلینیک ها و مراکز درمانی استان که به نوعی از بودجه دولتی استفاده می کنند هیچگونه محدویتی ندارند.
کد خبر: ۵۲۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 07 November 2017

تابناک اردبیل: دکتر وحید خلیل اللهی افزود: مراکز درمانی دولتی منحصر به دانشگاه علوم پزشکی نیست و دیگر مراکز درمانی استفاده کننده از بودجه کشور از جمله درمانگاههای وابسته به سپاه ، فرهنگیان و .. نیز مراکز درمانی دولتی محسوب می شوند.

وی بیان کرد: همچنین داروخانه ها و مراکز ارایه کننده خدمات پاراکلینیکی نیز در صورتی که صاحب دفترچه های بیمه سلامت در مراکز دولتی ویزیت شده باشند باید خدمات خود را با تعرفه دولتی ارایه کنند.

خلیل اللهی اضافه کرد: دارندگان دفترچه های سلامت رایگان تنها در صورتی که به مطب ها، درمانگاهها و بیمارستان های خصوصی مراجعه کنند می بایست هزینه های خود را به صورت آزاد پرداخت کنند و در مراکز دولتی از این محدودیت برخوردار نمی باشند.

وی با بیان اینکه فقط دارندگان بیمه سلامت همگـانی رایگـان مشمول محـدودیت مذکـور می باشند، اظهار کرد: سایر صندوقهای بیمه ای مانند کارکنـان دولت، سایراقشـار، روستـائیان و ایرانیان مشمول این محـدودیت نبـوده ومی توانند درصورت مراجعه به بخش خصوصی نیز از تعهـدات سازمان سلامت بهره مند گـردند.

وی بیان کرد: بیماران خاص مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس و دیالیزی که دفترچه بیمه سلامت رایگان دارند در این طرح استثنا بوده و هیچ محدویتی در استفاده از خدمات مراکز درمانی بخش دولتی و خصوصی ندارند.

وی اضافه کرد: بیمه شدگان سلامت همگانی در صورت تمایل می توانند با مشارکت در پـرداخت سرانه صندوق بیمه خـود را از « سلامت همگانی رایگان » به صندوق « ایرانیان » تغییـر داده و از خدمات مراکز درمانی بخش خصوصی بهره مند شوند.

دکتر خلیل اللهی گفت: مبلغ مشارکت در سرانه بیمه ایرانیـان برای هر نفر از اعضای خانواده ماهانه ۲۰۰ هزار ریال و سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال می باشد اما بیمـاران خاص می توانند درصندوق بیمه ایرانیان به صورت رایگان و انفـرادی بیمه شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اینکه این سازمان با ۶۵۰ موسسه درمانی و تشخیصی و نزدیک ۱۰۰ درصد پزشکان استان قرارداد همکای دارد.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر که ۶۷ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می شود تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۱۴۰ هزار نفرآنها شامل افراد تحت پوشش بیمه رایگان می باشند.

وی بیان کرد: در مجموع سالانه اداره کل بیمه سلامت استان بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال بابت ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان هزینه می کند در حالی که در آمد سازمان ۳۰۰ میلیارد ریال می باشد.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرستانهای استان نمایندگی بیمه سلامت وجود دارد، اضافه کرد: برای راحتی و آسایش بیمه شدگان با ۲۴ دفتر پیشخوان در سطح استان قرارداد بسته شده تا به مراجعه کنندگان به صورت رایگان ارئه خدمات کنند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار