فرماندار هندیجان:
فرماندار هندیجان گفت: از زمان احداث سد کوثر دبی آب رودخانه هندیجان کاهش یافته و این شهرستان دچار مشکلات جدی برای تامین آب شرب شده است.
کد خبر: ۵۰۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 05 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان، کورش مودت در آئین تکریم و معارفه رئیس آب و فاضلاب شهری هندیجان اظهار کرد: در چند سال اخیر مشکلات آب هندیجان علاوه بر کشاورزی به حوزه شرب نیز تسری پیدا کرده و هر چه سریعتر باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

وی گفت: از زمان احداث سد کوثر و با کاهش دبی آب رودخانه هندیجان این شهرستان دچار مشکلات جدی برای تامین آب شده و جامعه شهری و روستایی هندیجان را دچار مشکل ساخته است.

مودت اضافه کرد: آب هندیجان هم در زمستان با سیلابی شدن رودخانه و افزایش کدورت و هم در تابستان با خشک شدن رودخانه و افزایش شوری آب مناسب نیست و باید با راهبردی پایدار تامین آب مناسب برای شهروندان را تضمین کرد.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه امروز کیفیت و کمیت آب شرب شرب به دغدغه شهروندان تبدیل شده است افزود: از ابتدای امسال، دو بار آب پشت سد آسک به حدی کاهش یافت که برداشت از آن متوقف و موجب تشدید مشکلات کیفی آب شرب هندیجان شد. 

وی گفت: آب انتقالی از سد آسک هم اکنون در ایستگاه چم خلف عیسی با آب کارون مخلوط و با یک خط به هندیجان پمپاژ می شود که کاهش کیفیت آب را به همراه دارد.

مودت ادامه داد: به منظور حذف برداشت از بستر شهری رودخانه و جلوگیری از مخلوط شدن با آب کارون ، هر چه سریعتر باید خط انتقال آب از سد آسک به آبفای هندیجان در مدار قرا گیرد تا پس از شیرین سازی و مخلوط شدن با آب کارون به شبکه تزریق شود.

وی با تقدیر از حسن چرغنده رئیس اسبق آبفای هندیجان افزود: در دوره تصدی ایشان زحمات زیادی برای پایداری و حفظ آب شبکه و قطع نشدن آب مشترکان صورت گرفت ولی مسئولان استانی نیز باید برای رفع این مشکلات همت کنند تا مانع مهاجرت مردم از این شهرستان شوند.

فرماندار هندیجان عدم پرداخت مطالبات کارگران آبفا هندیجان و فاضلاب مسکن مهر را از دیگر مشکلات این شهرستان دانست و افزود: برخی کارگران آبفا حقوق چند ماه خود را دریافت نکرده اند و بیمه آن ها نیز پرداخت نشده است که مرتب از طریق فرمانداری پیگیر موضوع هستند باید برای پرداخت آن راهکاری اندیشید.

وی ادامه داد: مشکلات فاضلاب دو سایت مسکن مهر شمالی و جنوبی هندیجان به علت گرفتگی های مکرر به حد بحرانی رسیده است و اسکان در آنجا را مشکل ساخته و مانعی جدی برای اسکان شهروندان در آن منطقه است.

در پایان این مراسم از زحمات 10 ساله حسن چرغنده تقدیر و تشکر و میرمحمد آقایی به عنوان رئیس جدید آب و فاضلاب شهری هندیجان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار