رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه سلامت شهروندان در گرو توسعه فضای سبز است، اظهار کرد: از مجموعه سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری بندرعباس بواسطه مدیریت پویا،مشارکتی وهدفمند که دارند، قدردانی می شود.
کد خبر: ۴۹۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 20 June 2015
 به گزارش تابناک - جزیره، "کیانوش جهانبخش" در این جلسه که با دستور کار بحث و بررسی درخصوص توسعه فضای سبز ورودیهای شهر بندرعباس برگزار شد، گفت: از دو دستگاه آب وفاضلاب استان و آب منطقه ای که همراهی لازم با مجموعه مدیریت شهری در تأمین آب فضای سبز ندارند، گلایه مندیم چرا که مدت ها است قرار است زمینه سازی های لازم برای تحویل پساب فاضلاب به شهرداری بندرعباس را انجام دهند اما عملا هیچ گامی در این راستا برداشته نمی شود.      
 
وی افزود: اگر مشکل آب که متأسفانه در گروی اختلاف سلیقه و نگاه بسته و دیدگاه منفعت طلبانه دستگاههای متولی است حل شود، این ظرفیت و توانمندی در سازمان پارکها و فضای سبز وجود دارد که با همت وهمراهی مردم، بندرعباس به شهر سبز تبدیل شود.
 
جهانبخش در ادامه گفت: این یک مطالبه جدی مردم شهر بندرعباس است که آب وفاضلاب و آب منطقه ای هر چه سریعتر باید به این خواسته ی بحق ومنطقی مردم تن در دهند.
 
وی افزود: متأسفانه پساب فاضلاب فقط باعث آلودگی دریا وتوسعه کشند قرمز واز بین بردن محیط زیست می شود.
 
امید ذاکری مدیرعامل سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه به تکمیل کاشت و استفاده از گونه های بومی اشاره و بیان کرد: برای اولین بار کاشت گلهای تابستانی با بیش از 200 هزار نشاء در بوستانها و فضاهای سبز شهر بندرعباس شروع شده است.
 
ذاکری افزود: سازگاری گل‌های کاشته شده با شرایط آب و هوایی بندرعباس، مهمترین ویژگی‌ این اقلام کاشته شده است.  وی گفت: حدود 150 هزار نشاء از تولیدات نهالستانها در شهر بندرعباس است.
      
 
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: نشاءهای کاشته شده در رنگ‌بندی‌های مختلف شامل پریوش صورتی، قرمز، سفید، گل ناز قرمز و سفید، کوکب کوهی زرد، رعنا زیبا زرد و قرمز کاشته شده‌اند .
 
ذاکری بیان کرد: کاشت این گلها از ابتدای اردیبهشت ماه و در بلوار امام خمینی، بلوار امام حسین (ع)، بلوار غدیر، بلوار ساحلی، بلوار امام سجاد(ع)، بلوار جمهوری اسلامی، بوستان‌ها و گلدان‌ها و فلاور باکس‌های سطح شهر کشت صورت گرفته است.
 
وی گفت: حدود 170 هکتار از بوستانها و فضای سبز شهر بندرعباس آبیاری قطره ای شده است و چاههای حفر شده در بلوار امام حسین (ع) نیز تکمیل وتجهیز شده اند.
 
در پایان مصوب شد تا طرح ساماندهی ورودهای شهر بندرعباس اجرایی و  تفاهمنامه سازمان پارکها و فضای سبز با مدیریت راه آهن، راه وشهرسازی و منابع طبیعی درخصوص ساماندهی، طراحی ونگهداری فضای سبز ورودیهای شهر امضا شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار