حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز گفت: ما نسبت به فقدان شخصیت‌های بزرگی همچون شهید آیت الله رئیسی و شهدای همراه ایشان متاثر هستیم، اما باید بدانیم مسیر انقلاب و خدمت به مردم و کشور و استحکام نظام اسلامی برقرار است.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۸ 21 May 2024

به گزارش تابناک جزیره، امام جمعه کیش در آیین گرامیداشت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه که با حضور رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان و مدیران این سازمان و شرکت‌های تابعه و مردم ولایتمدار این جزیره دوشنبه ۳۱ اردیبهشت با اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد ثامن الائمه برگزار شد؛ بر وحدت، همدلی، هماهنگی و ادامه خدمتگزاری دولت سیزدهم تاکیدکرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با تسلیت و تعزیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مسوولان با همت مضاعف تمام تلاش خود را در پیشبرد امور مردم و کشور بکار خواهند بست و هیچ خللی در امور کشور و استمرار راه و مسیر خدمتگزاری به مردم پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید ابراهیم رئیسی، از وی به عنوان فردی مومن، ولایی، خستگی ناپذیر، انقلابی، ساده زیست، همسو با سیاست‌های کلان نظام، متواضع، امانتدار وحافظ منافع ملی و نظام، با اخلاص و بی توجه به حواشی و جهادگر بی بدیل و همراه و حامی مقاومت و مظلومان یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به واسطه این روحیات، تلاش شبانه روزی و خدمت خالصانه در بین تمام دوره‌های ریاست جمهوری جزء بهترین‌ها است. امام جمعه کیش اظهار داشت: شهید آیت الله ابراهیم رئیسی محبوب مردم بود و بیش از ۴۰ سال خالصانه برای مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و یک ولایتمدار و سرباز ولایت به معنای واقعی کلمه بود. حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با بیان این که یاس و ناامیدی بزرگترین آسیب در موقعیت فعلی است؛ تاکید کرد: اجرای قانون، ادامه خدمت رسانی، اطاعت از مقام معظم رهبری، امیدواری به آینده روشن و تلاش مضاعف برای ادامه دادن مسیر شهدا برعهده همه مردم و مسوولان است.

وی وجود مقام معظم رهبری را نعمت بی بدیلی در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: با وجود ایشان هیچ تکان و لرزشی نمی‌تواند ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی و کشور وارد و خللی در پیگیری اداره امور جامعه ایجاد کند.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از حدس، گمانه زنی، تحلیل‌های حدسی و قضاوت براساس اطلاعات غیردقیق تصریح کرد: اخبار را از مجاری قانونی، رسمی و رسانه ملی کسب کنید و تابع قانون باشید و پیگیر آنچه را که مقام معظم رهبری، مسوولان نظام و قانون برای ما مشخص کرده است؛ باشید.

امام جمعه کیش با بیان این که همدلی که در جامعه ایجاد شده نعمت بزرگی است و قدر آن را باید دانست به همراهی تمام جناح ها، گروه‌ها و شخصیت‌ها و اقشار مختلف مردم اشاره کرد و افزود: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، انسجام، وحدت، همدلی و هماهنگی و همراهی است که امیدوارم این هماهنگی و همراهی تا سیر مراحل قانونی ادامه داشته باشد و زمینه ساز اقتدار و عزت بیش از پیش کشور شود.

وی از حضور گسترده مردم در گرامیداشت شهدای سانحه اخیر قدردانی کرد و گفت: حضور همه آحادمردم در گرامیداشت شهادت وی و همراهانشان، دلیلی بر محبوب بودن رئیس جمهور است و خداوند با عنایت امام رضا (ع) بزرگترین اجر و پاداش را به وی به عنوان خادم حرم ایشان و خادم مردم اعطا کرد و ایشان را به عنوان شهید پذیرفت.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: اگر ایران اسلامی امروز مرجع، مقر و ام القرای شیعه در جهان است؛ به برکت هجرت امام رضا (ع) و حضورشان در ایران اسلامی است.

بر اساس این گزارش مداحی علیرضا مرادی و سعید رئیسی از دیگر برنامه‌های آیین گرامیداشت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه بود و عزاداران در سوگ رئیس جمهور شهید و همراهانشان به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

گفتنی است آیین‌های گرامیداشت شهادت رئیس جمهور خدوم ایران و هیات همراهشان دوشنبه ۳۱ اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد ثامن الائمه (ع) ادامه می‌یابد.

همچنین براساس برنامه زمانبندی شده همزمان با سراسر ایران اسلامی سه شنبه یکم خرداد از ساعت ۲۰ و سی دقیقه در مسجد نور و چهارشنبه ۲ خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین (ع)، پنجشنبه ۳ خرداد بعد از نماز مغرب وعشاء در مسجد امام حسن مجتبی (ع) و جمعه ۴ خرداد بعد از نماز جمعه در مصلای کیش آیین‌های سوگواری برگزار خواهد شد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار