رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: جرائم خشن در سطح استان ظرف پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 50 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 07 September 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از ایرنا،سرهنگ آرش مرادی روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه افزود: با توجه به اینکه قزوین از استان های مهاجر پذیر بوده و در شاهراه ارتباطی مهم جنوب به شمال و شرق به غرب کشور واقع شده خوشبختانه با اقدام های صورت گرفته،این استان در بین سایر استان ها در حوزه وقوع جرائم خشن دارای عملکرد قابل قبولی بوده است.
وی اظهار کرد: خط قرمز پلیس آگاهی برخورد قاطع با جرائم جنایی و خشن (زورگیری،سرقت به عنف و کیف قاپی) است زیرا این گونه جرم ها بیشترین تاثیر را در کاهش امنیت دارد.
این مسئول انتظامی گفت: با توجه به مهاجر پذیر بودن استان و نیز پیچیده شدن روز به روز نوع جرائم و مصرف موادمخدر که خود باعث وقوع برخی جرائم می شود،اقدام های ارزشمندی در این رابطه توسط پلیس آگاهی استان صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پلیس آگاهی استان قزوین در پنج ماه نخست امسال موفق به انهدام 25 باند سرقت شد، ادامه داد: در این مدت 13 فقره پرونده قاچاق کالا هر یک به ارزش بیش از یک میلیارد ریال کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 63 درصدی روبرو بوده است.
سرهنگ مرادی افزود: در این مدت 14 باند کلاهبرداری در سطح استان شناسایی و متلاشی شده و پنج باند جعل اسناد و مدارک دولتی نیز منهدم شده است.
رئیس پلیس آگاهی استان قزوین با اشاره به کاهش هفت درصدی وقوع سرقت در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته،گفت: از سال 93 به بعد این استان با تدابیر اندیشیده شده از سوی فرماندهی انتظامی استان همه ساله شاهد کاهش وقوع سرقت بوده است.
وی همچنین به کشف 2 هزار و 342 فقره سرقت در سال جاری اشاره و یادآور شد: طی این مدت یک هزار و 558 سارق و مالخر از سوی پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر و 10 طرح عملیاتی در رابطه با پاکسازی محلات آلوده نیز صورت گرفته است.
سرهنگ مرادی اضافه کرد: در پنج ماه نخست امسال شاهد کاهش سه درصدی توقیف خودروها بوده و در زمینه دستگیری متهمان مرد نیز با افزایش 12 درصدی و زنان با افزایش 178 درصدی روبرو بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش 14 درصدی کالاهای قاچاق استان قزوین طی پنج ماه نخست امسال،گفت: ارزش کالاهای کشف شده 125 میلیارد ریال بوده و در حوزه جرائم اقتصادی مانند زمین خواری و ارتشاء نیز طی این مدت رسیدگی به 27 فقره پرونده به ارزش 334 میلیارد ریال به انجام رسیده است.
سرهنگ مرادی با هشدار به شهروندان نسبت به کلاهبرداری های تلفنی، افزود: افراد سودجو با استفاده از چرب زبانی و سخنان تحریک آمیز افراد را فریب داده و با بهره مندی از احساسات مردم به بهانه برنده شدن در سفر به عتبات عالیات آنان را پای دستگاه های خودپرداز کشانده و با ترفندهای خاص خود اهداف خود را عملی می کنند.
وی در پایان گفت: شهروندان در صورت تماس های این چنینی بلافاصله پلیس را از طریق سامانه 110 باخبر کنند تا در خصوص دستگیری متخلفان از سوی پلیس اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار