رویکرد دونالد ترامپ به توافق هسته‌ای با ایران رویکرد آلیس در سرزمین عجایب است.
کد خبر: ۴۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 07 August 2017
به گزارش تابناک : دونالد ترامپ از همان ابتدا به دنبال اعلام نقض مفاد برجام از سوی تهران بود تا به زعم خود بتواند بار دیگر ایران را پای میز مذاکره آورد و محدودیت‎های بیشتری بر برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تحریم‎های اقتصادی بیشتری علیه ایران و هرکسی که با این کشور مرادوه مالی و تجاری داشته باشد اعمال کند.

وی با اشاره به اینکه این ایده ترامپ بدترین ایده ممکن است می‌افزاید: شاید توافق هسته‌ای با ایران توافق ایده‌آلی نباشد، اما به اعتراف خود مقامات آمریکایی تهران تاکنون به دقت به تمام مفاد برجام پایبند بوده‌ است.

نگارنده در ادامه به تلاش‎های ترامپ در ماه‌های پس از ورود به کاخ سفید اشاره می‌کند که با تمام توان در پی این بود که شواهد نقض برجام از سوی تهران را به دست آورد؛ دونالد ترامپ حتی به وزارت خارجه و رکس تیلرسون دستور داد تا شواهد کافی از نقض مفاد برجام از سوی تهران را به او تحویل دهد اما پس از اینکه وزارت خارجه دراین کار موفق نبود گروه دیگری از افراد معتمد خود را مأمور این کار کرد.

وی همچنین با اشاره به اظهارات مقامات کشورهای اروپایی که برجام بهترین گزینه برای برخورد با برنامه هسته‌ای ایران است بار دیگر تأکید می‌کند که از آنجایی که ایران به برجام کاملا پایبند بوده دونالد ترامپ نه‌تنها نخواهد توانست ایران را به نقض برجام متهم کند بلکه اگر در ماه‌های آینده همانگونه که وعده داده اعلام کند ایران مفاد برجام را نقض کرده و آن را لغو نکند، کشورهای اروپایی را نیز علیه آمریکا بسیج خواهد کرد.

لس‌آنجلس‌تایمز در پایان این شیوه برخورد دونالد ترامپ برجام که نخست حکم داده که برجام را لغو کند و سپس در پی شواهد کافی و قانع‌کننده برای اجرای حکم است را رویکرد «آلیس در سرزمین عجایب» نسبت به سیاست خارجی و برجام می‌نامد.

منبع: لس آنجلس تایمز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار