رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: در شهر 2 میلیونی شیراز عده‌ای هنوز تعلق شهروندی نداشته و اصول شهروندی را رعایت نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۷۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 04 August 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :احمد همتی بوشهری  در نخستین همایش یاوران شورا در سال جاری با اشاره به اینکه شهر شیراز طی 6 دوره تمدنی فرهنگ‌ساز بوده است، افزود: در بعضی از شهرهای کشور که تنها یک دوره تمدنی بیشتر نداشته قدرت مانورشان در مسائل فرهنگی از شیراز بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: شهر شیراز یکی از مفاخر مذهبی، تاریخی و فرهنگی کشور است و در کمتر جایی سراغ دارید که در فاصله 60 کیلومتری دارای انواع تنوع آب و هوایی و خرده‌فرهنگ‌ها و به‌ویژه در محله‌ها نیز از تنوع فرهنگی برخوردار باشد.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: انتقال مفاهیم شهروندی در حوزه فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ شهروندی از طریق یاوران شورا در محله‌ها قابل‌اجرا است و اگر شورا نباشد شهرداری معنا و مفهوم پیدا نمی‌کند.

همتی بوشهری بیان داشت: غزل خداحافظی شورای چهارم خوانده می‌شود و باید توجه داشت که بیش از 11 هزار و 500 مترمربع فضای فرهنگی در این شهر احداث‌ شده که نشان از توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در کلان‌شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از 40 زمین چمن مصنوعی، احداث فرهنگسرا، دارالقرآن، سرای محله، سالن‌های ورزشی، پارک 58 هکتاری به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار از دیگر فعالیت‌های شهرداری در شیراز است.

این مسؤول با تأکید بر اینکه سالی 18 هزار نفر در تصادفات جاده‌ای در سال گذشته جان خود را از دست‌ می‌دهند، افزود: در سال گذشته در بلوار رحمت شیراز که یکی از پرحادثه‌ترین محورهای این شهر است 47 نفر جان خود را از دست‌ دادند که با نصب دوربین و فرهنگ‌سازی این تعداد در سال جاری به 40 نفر کاهش‌یافته است.

همتی بوشهری بیان داشت: اجرای طرح فرزانگان ویژه 24 هزار دانش‌آموز در چهار ناحیه آموزش‌وپرورش با 850 معلم، 35 هزار و 400 فضای آموزشی برای آشنایی بافرهنگ ترافیکی و رانندگی، احترام به والدین، فضای سبز و دیگر مسائل فرهنگی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال جاری توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز اجرا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار