رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از جمع آوری تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۴۶۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 30 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید جواد رفایی در مورد جشنواره رویش عنوان کرد: فراخوان جشنواره رویش آماده شده؛ اما این موضوع که هرساله برگزار بشود یا دوسالانه هنوز مشخص نیست.

 وی ادامه داد: چنانچه قرار باشد این جشنواره امسال برگزار شود باید زودتر فراخوان را برای سراسر کشور ارسال کنیم و چنانچه قرار به دوسالانه باشد این کار دیرتر انجام خواهد شد.

 رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در مورد برنامه‌های جدید حوزه هنری خراسان رضوی، گفت: یکی از برنامه‌های جدید که حوزه هنری خراسان رضوی در دست اقدام دارد، جمع آوری تاریخ شفاهی این استان در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.

 رفاهی با بیان اینکه جمع آوری تاریخ شفاهی یکی از وظایف حوزه هنری است، اظهار کرد: تاکنون حدود 20 الی 30 نفر از افرادی که در زمان انقلاب و جنگ زندگیشان آبستن حوادث این دوران بوده به صورت تصویری و ضبط صدا، خاطراتشان را جمع آوری کرده ایم.

 وی کتاب «از اشغال تا انقلاب» را از کارهای جدید حوزه هنری خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: محتوای این کتاب از اشغال مشهد توسط روس ها تا انقلاب اسلامی را در بر می گیرد که در حال حاضر پژوهش این کتاب به اتمام رسیده است و به زودی منتشر می‌شود.

 رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در خصوص فعالیت این اداره در بخش کودک و نوجوان عنوان کرد: مرکز تهران به حوزه هنری ویژه کودکان تبدیل شده است و کارهای خوبی در این زمینه انجام داده که شکرستان نمونه‌ای از فعالیتهای این حوزه است.

 رفاهی اظهار کرد: شکرستان نشان داد چنانچه با تفکر و دقت کاری تولید شود، مورد استقبال نه تنها داخل، بلکه خارج از کشور نیز قرار می‌گیرد به طوری که در حال حاضر شکرستان در کشورهای عربی و حتی اروپایی دوبله شده است.

 وی با بیان اینکه در استان افراد مستعد زیادی در رشته‌هایی مختلف مثل مستند، فیلم داستان و غیره داریم، ابراز کرد: در واقع افراد خلاق زیادی در استان فعال هستند که باید به آنها توجه و جذب بسیج هنرمندان کنیم تا از این طریق با ارزشهای انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

 رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: باید حرفهای انقلاب اسلامی را به صورت غیر مستقیم به مردم ارائه بدهیم تا مخاطب بهتر آنها را بپذیرد که یکی از روشهای غیر مستقیم استفاده از هنر است.

 رفاهی با بیان اینکه بسیج هنرمندان می تواند از پتاسیل حوزه هنری در بحث نماز جمعه ها استفاده کند، اظهار کرد: البته این موضوع منوط به ارتباطی است که بسیج هنرمندان با ستاد نماز جمعه برقرار می کند.

 وی با اشاره به اینکه حضور مردم در نماز جمعه مشهد  بیشتر از سایر شهرها است، عنوان کرد: در سال 25 هزار زائر در مشهد داریم که می توان با کارهای فرهنگی و هنری از این فرصت عظیم استفاده کرد.

 رئیس حوزه هنری خراسان رضوی وجود مجتمع های فرهنگی- هنری در اطراف حرم را یک ضروت عنوان و بیان کرد: با ساخت این مجموعه های فرهنگی- هنری زمانی که زائر از حرم خارج می شود به جای این که در بازار وقت خود را سپری کند در این مجموعه های فرهنگی و هنری اوقات خودش را می گذراند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار