معاون دادگستری اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نگرش مثبت مسئولان محلی نسبت به امر سرمایه گذاری در سطح این استان را ضروری خواند.
کد خبر: ۴۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 10 June 2015

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، یوسف خدادادی در جلسه بررسی وصول معوقات بانکی گفت: سرمایه گذاری در اردبیل مقایسه با سایر استان ها کم و در مقابل رقم بیکاری آمار بالایی را به خود اختصاص داده و از این رو مسئولان دولتی و بانکی باید با احساس مسئولیت بیشتری در جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی تلاش کنند.

وی افزود: فقر و بیکاری عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی، فرهنگی، بزهکاری و جرائم است و باید فضا را برای حضور سرمایه گذار و رونق اقتصادی فراهم کنیم؛ البته نباید نسبت به سلب فرصت از سودجویان و اخلالگران امنیت اقتصادی بی توجه باشیم.

معاون دادگستری کل استان اردبیل اضافه کرد: در این میان سامانه بانکی در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و اگر درست عمل کند به طور قطع شکوفایی و رونق کسب و کار در کشور را در پی خواهد داشت و گرنه نابسامانی، رکود و بیکاری نمود بیشتری پیدا می کند.

او بیان کرد: هم اکنون ورودی پرونده ها از سوی بانک ها به دادگاه ها از حیث فراوانی آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده چرا که در وصول مطالبات معوق خود با مشکلاتی روبرو هستند.

خدادادی ادامه داد: معوقات بانکی به عنوان یکی از چالش های اساسی کشور مطرح است و میزان بالای معوقات باید ریشه یابی شود تا با تدابیر تاثیرگذار بتوان جلوی علل به وجود آمدن معوقات در سطح وسیع را گرفت.

ًوی بیان کرد: وصول معوقات بانکی یکی از اولویت های دستگاه قضاست چراکه با رسیدگی به آن در جهت حفظ حقوق مردم و در جهت شکوفایی کشور گام برداشته می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان عنوان کرد: حجم زیاد پرونده های بانکی و درصد بالای معوقات در کنار محدود بودن شعبه های رسیدگی بروز برخی مشکلات را اجتناب ناپذیر کرده ولی با این وجود تلاش می کنیم با رویه قضایی واحد مشکلات موجود را رفع کنیم.

خدادادی در ادامه از مدیران بانک های استان اردبیل خواست با توجه به ازدیاد برداشت های غیرمجاز از حساب بانکی افراد از طریق عابر بانک ها، این دستگاه ها را به آنتی اسکیمر تجهیز و نسبت به بالابردن کیفیت دوربین های مدار بسته اقدام کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار