دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی کرمانشاه مربوط به جراحات وارده از درگیری های فردی است.
کد خبر: ۴۵۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ 11 July 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزرای تابناک، محمدحسین صادقی در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایراد ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید وتخریب چهار جرم از میان 10 جرم اول شهر کرمانشاه است که دلیل اصلی آن هم عدم برخورداری از مهارتهای اساسی رفتاری است.
 
وی افزود: وقتی آستانه تحمل مان پایین است به جای حل کردن مسائل خود با گفتمان از ابزار زور استفاده می کنیم.
 
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت:دلیل اصلی چهار جرم از میان 10 جرم اول کرمانشاه به عدم برخورداری از مهارتهای اساسی رفتاری(عدم کنترل خشم) بر می گردد.
 
صادقی خاطرنشان کرد: کسی که هنوز فرانگرفته وقتی عصبانی شد چه عکس العملی از خود نشان دهد، نتیجه اش بروز خشونت و درگیری می شود.
 
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان نگاه ویژه ای به حل این بحران اجتماعی دارد، گفت: برای کنترل خشم و آموزش آن به مردم پنج گلوگاه را شناسایی کرده ایم که گلوگاه اول مراجعین به دادسرا هستند که در نظر داریم به آنها خدمات مشاوره ای با حضور کارشناسان مجرب بهزیستی ارائه دهیم و گلوگاه دوم زندان است که جلسات گروهی را به صورت ورک شاپ با 
حضور روانشناسان و مشاوران در محل زندان جهت آموزش مجرمین برگزار می کنیم.
 
دادستان کرمانشاه گفت: گلوگاه سوم فرهنگسرای شهرداری است که نیز در نظر داریم یک کلینیک کنترل خشم راه اندازی کرده و به شهروندان به صورت رایگان مشاوره های کنترل خشم ارائه دهیم.
 
صادقی افزود: گلوگاه چهارم ارائه آموزش به جوانان است که در این راستا در مدارس و دانشگاه ها به ارائه خدمات مشاوره کنترل خشم و فراگیری مهارتهای اساسی رفتار را آموزش خواهیم داد.
 
وی خاطرنشان کرد: پنجمین گلوگاه استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه رسانه ملی است که بتوانیم آموزش های عمومی کنترل خشم را از این طریق به مردم ارائه دهیم.
 
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: در یک بازه شش ماهه تا یکساله می توانیم تاثیر این پنج گام را در میزان ورودی پرونده ها به دادسرا ببینیم.
 
صادقی همچنین به افزایش موارد تیراندازی در شهر اشاره کرد و گفت: نگهداری سلاح غیرمجاز یک رفتار مجرمانه است، اما در جامعه ما این رفتار مجرمانه قباحت ندارد که باید با فرهنگ سازی این رفتار مجرمانه را زشت جلوه دهیم.
 
وی تاکید کرد: همچنین در بخش هایی از محلات حاشیه ای کرمانشاه آلودگی وجود سلاح را داریم که تلاش می کنیم نسبت به پاکسازی این محلات از سلاح اقدام کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار