مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان پایه دهم وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان با در نظر گرفتن استعدادهای خود، آینده شغلی خود را براساس آن تعیین کنند.
کد خبر: ۴۵۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ 10 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،سلیمان محبی، اظهار داشت: هدایت تحصیلی در پایه نهم هدایت دانش‌آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی براساس استعداد و علایق آن‌ها به تناسب امکانات و نیازهای کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اجباری در هدایت تحصیلی به دانش‌آموزان ورودی پایه دهم وجود ندارد، گفت: هنرستان‌های استان با امکانات خوب جزو بهترین‌ها هستند، اما به علت تمایل کم دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش، هنرجوی کمتری دارند.

وی تحصیل حجم زیادی از دانش‌آموزان در رشته‌ها نظری را موجب به هم زدن توازون شغلی دانست و تصریح کرد: رقابت در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی سنگین است و دانش‌آموزان در این رشته‌ها سال‌ها برای قبول نشدن در رشته مورد نظر در دانشگاه پشت کنکور سپری می‌کنند.

محبی به اولویت‌های ذکر شده در برگه هدایت تحصیلی اشاره و بیان کرد: رشته‌ای که در برگه هدایت تحصیلی بیشترین نمره را دارد در اولویت قرار دارند و برای ثبت‌نام اولویت با کسانی است که انتخاب نخست آن رشته را آورده باشند، البته برخی از رشته‌ها برای ثبت‌نام ظرفیت مشخصی دارند.

این مسؤول از دانش‌آموزان خواست با آگاهی انتخاب رشته کنند و با در نظر گرفتن استعدادهای خود، آینده شغلی خود را براساس آن تعیین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار