معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی حدود شش هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب در استان، گفت: تلاش می‌کنیم حدود 3500 واحد بدون پروانه‌ای که در شهرستان کرمانشاه داریم تا پایان سال ساماندهی شود.
کد خبر: ۴۵۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 09 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علی اسماعیلی، از برنامه‌ریزی برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه خبر داد و اظهار کرد: در استان کرمانشاه حدود شش هزار واحد بدون پروانه کسب شناسایی شده است.

وی بیشترین تعداد این واحدهای صنفی را از شهرستان کرمانشاه و به میزان 3561 واحد دانست.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: تلاش ما این است که حداقل واحدهای بدون پروانه شهرستان کرمانشاه تا پایان امسال ساماندهی شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه برای ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه وجود دارد، گفت: استانداری، فرمانداری، دستگاه‌های خدمت رسان و... همه عضو این کمیته هستند.

وی تاکید کرد: در درجه اول این واحدها توسط اتحادیه شناسایی می‌شوند و برای اینکه پروانه بگیرند اخطار لازم به آنها داده می‌شود.

به گفته این مسئول، اگر واحدها در مدت مشخصی که برای آنها تعیین شده مراحل قانونی اخذ مجوز را طی نکنند، با همکاری اتاق اصناف و اداره اماکن پلمب خواهند شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه یادآوری کرد: به علاوه با هماهنگی که با دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب، برق و مخابرات انجام شده، قرار است  تعرفه‌ها برای واحدهای بدون پروانه تا دو برابر حساب شود.

اسماعیلی عمده تخلفات صنفی را مربوط به واحدهای صنفی بدون پروانه دانست و افزود: امکان نظارت مناسبی بر روی این واحدها وجود ندارد و انواع تخلف قیمت، کیفیت و ... در این واحدها رخ می‌دهد.

وی آهن فروشان، تعمیرکاران اتومبیل، کابینت سازان و خوار وبارفروشان را از بیشترین واحدهایی دانست که بدون پروانه هستند.

اسماعیلی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه در استان را نیز حدود 52 هزار مورد اعلام کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار