معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۵۰۰ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در این استان فعالیت خود را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۵۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 05 July 2017
به گزارش تابناک : مسعود مهران‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اظهار کرد: این پایگاه‌ها به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آموزی در ایام تابستان به ویژه در مناطق کم برخوردار البرز با مشارکت خانواده‌ها در این استان راه‌اندازی شده است.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، حدود ۱۰۵ هزار دانش‌آموز درکلاس‌ها و دوره‌های ویژه پایگاه‌های تابستانی البرز که اجرای آن در مدارس، پژوهش‌سراها، کانون‌های فرهنگی، تربیتی و مراکز فنی حرفه این استان از دهم تیر ماه تا بیستم شهریورماه ادامه دارد،تحت پوشش قرار می‌گیرند.
این مسئول بیان کرد: برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت تابستان ۹۶ در البرز متناسب با امکانات موجود در تعدادی از مدارس، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سالن‌ها و کانون‌های ورزشی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و دارالقرآن‌های زیر مجموعه آموزش و پرورش این استان تدوین و برنامه‌ریزی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: به دلیل محدودیت منابع مالی در آموزش و پرورش پایگاه‌های تابستانی به صورت خودگردان دایر شده‌اند به گونه‌ای که منابع مالی آن‌ها از طریق مشارکت خانواده‌ها تامین می‌شود.
مهران‌نیا اجرای با کیفیت برنامه‌های تدوین شده، متنوع بودن برنامه‌ها، نیازسنجی، ترویج فرهنگ کارآفرینی، مهارت‌آموزی، آموزش مهارت‌های زندگی، خلاقیت پروری، شناسایی دانش‌آموزان با استعداد و خلاق، تقویت بنیه معنوی، ترویج سبک زندگی اسلامی - ایرانی، ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به زبان ساده در بین دانش‌آموزان را از جمله شاخص‌های پایگاه‌های تابستانه در البرز ذکر کرد.
وی تصریح کرد: در پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش البرز کلاس‌های مختلفی از جمله علوم قرآنی، آموزشی، ورزشی، فنی حرفه‌ای، فرهنگی و هنری، هوش مصنوعی، سازه‌ها، صنایع دستی، فضای مجازی،مهارت های کشاورزی و فنی حرفه ای، رایانه ، محاسبات ذهنی ، موسیقی، طرح هجرت، اردوهای زیارتی و سیاحتی با مشارکت مربیان با تجربه تشکیل و در حال برگزاری است.
وی اضافه کرد: کلاس‌های تابستانی در البرز بر اساس سلایق و نیاز سنجی علمی، آموزشی، تربیتی ، فرهنگی و مهارتی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.
این مسئول تاکید کرد: کلاس‌های تابستانی در استان البرز با حداقل هزینه، کیفیت بالا و امنیت خاطر والدین ساماندهی شده است تا دانش‌آموزان به مدت دو ماه تحت پوشش طرح هر دانش آموز یک مهارت قرار گیرند.




منبع : ایکنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار