عرضه فله‌ای محصولات تحت عنوان محصول ارگانیک مورد تایید نیستنایب رئیس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه به شهروندان توصیه کرد: فریب تبلیغات فروشگاه‌های غیرمجازعرضه محصولات ارگانیک را نخورند.
کد خبر: ۴۵۱۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 02 July 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،فرشاد زندیان ، گفت: محصولات ارگانیک با برند و لگوی سالم و ارگانیک عرضه می‌شود و افراد نمی‌توانند بدون اخذ لگو و مجوز و بازرسی پروسه تولید، ادعای تولید محصول سالم و ارگانیک را داشته باشند.

زندیان با بیان اینکه در فرایند عرضه محصولات ارگانیک، عرضه محصولات به صورت فله ای تعریف نشده، تاکید کرد: عرضه فله‌ای محصولات تحت عنوان محصول سالم و ارگانیک به هیچ وجه مورد تایید نیست و محصول سالم وارگانیک حتما باید گواهی بازرسی و برچسب سالم وارگانیک ازمراجع ذیصلاح داشته باشد.

نایب رئیس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه  افزود: وقتی یک محصول گواهی ارگانیک دریافت کند، زیر نظر مراجع ذیصلاح که لگوی سالم وارگانیک را برای آن صادر کرده خواهد بود و  پیوسته تحت نظارت وبازرسی قرار دارد.

زندیان تاکید کرد: رسانه‌ها باید شهروندان را با محصولات سالم و ارگانیک و شیوه تولید وعرضه آنها آشنا کنند و از این طریق از سودجویی متخلفان جلوگیری کنند.

نایب رئیس انجمن ارگانیک استان کرمانشاه یادآور شد: متقاضیان دریافت گواهی محصول سالم و ارگانیک باید با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل استاندارد و انجمن ارگانیک استان نسبت به درخواست بازرسی و طی مراحل قانونی‌ محصول اقدام کنند.
 
زندیان در ادامه با بیان اینکه محصولات ارگانیک محصولاتی هستند که به مدت سه تا پنج سال هیچ نوع نهاده های شیمیایی، هورمون و سموم در پروسه تولید آنها استفاده نشده باشد، اضافه کرد: تولید محصولات سالم و بعد تولید محصولات ارگانیک در برنامه استان است.

زندیان افزود: درتولید محصولات سالم استفاده از کودها وآفت کش‌های غیرشیمیایی باید به صورت استاندارد و درحدمجاز باشد.

این کارشناس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اخذ مجوز ارگانیک توسط مجتمع کشت و صنعت گره بان استان کرمانشاه برای تولید گیاهان دارویی، گلاب، زعفران، عرقیات گیاهان دارویی و باغات میوه، افزود: این مجتمع مجوز خود را از موسسه  بازرسی سرس پارسی آلمان اخذ کرده است.

زندیان ادامه داد: همچنین عسل تولیدی در ارتفاعات شاهو در شهرستان جوانرود توسط حیدر کریمی مجوز تولید محصول ارگانیک از شرکت بیوسان گواه دارد.

وی افزود: درخواست‌هایی برای اخذ مجوز محصول سالم برای محصولاتی نظیر زعفران، حبوبات، گیاهان دارویی و ... داشته‌ایم که کار اخذ مجوز بازرسی این محصولات در دست اقدام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار